פרסום ראשון

יוזמה פרטית: תקצוב של אלפי אברכים וסטודנטים

ל"כיכר השבת" נודע על מגעים להקמת עמותה שתחלק מלגות לאברכים ולסטודנטים בעקבות חילוקי הדעות סביב "חוק האברכים". ד"ר אילן זמיר, רופא חרדי בעל-שם התומך כבר במספר כוללי אברכים, עומד מאחורי היוזמה. "לתרום ולתמוך באנשים צעירים בתחילת דרכם זה מעשה חסד", הוא אומר (חרדים)

מנחם כץ | כיכר השבת |
בעיגול: ד"ר זמיר (צילומים: פלאש 90, כיכר השבת)

ל"כיכר השבת" נודע על מגעים להקמת עמותה שתחלק מלגות לאברכים ולסטודנטים בעקבות חילוקי הדעות סביב ´חוק האברכים´ שהוגש על-ידי ח"כ משה גפני.

בימים אלה מתקיימים מגעים מתקדמים של מספר תורמים להקמתה של קרן שתתמוך באברכים ובסטודנטים כאחד.

ד"ר אילן זמיר, רופא הומיאופט חרדי בעל-שם התומך כבר במספר כוללי אברכים, עומד מאחורי היוזמה. "לתרום ולתמוך באנשים צעירים בתחילת דרכם זה מעשה חסד, ללא שום הבדל אם מדובר באברך, או בסטודנט", אומר זמיר ל"כיכר השבת".

הרעיון להקמתה של הקרן הועלה לפני מספר שבועות על-ידי ד"ר זמיר והוצג על ידו בפני מספר תורמים, מכרים של זמיר, וקיבל את ברכתם ותמיכתם.

על-פי הרעיון של זמיר, כל אדם לומד, בין אם הוא לומד בכולל או באוניברסיטה ומכללה, אשר יעמוד במספר קריטריונים, יקבל בשלב ראשון תלושי קנייה על-סך 1000 ש"ח למימוש ברשתות המזון, על בסיס חודשי.

"גם האברכים וגם הסטודנטים זקוקים לתמיכה. הרעיון הוא אותו רעיון, גם אלה וגם אלה אנשים שעסוקים אך ורק בלימודים", הסביר זמיר את הרעיון.

חיבור מגזרים

באם תוקם הקרן, בכוונתו של זמיר לפנות אף למשרד הרווחה בכדי לקבל את תמיכת המשרד לעמותה החדשה. "אם סביב ´חוק האברכים´ יש מחלוקת הרי שכאן אנחנו מדברים על רעיון לעמותה שתימצא בקונצזוס מלא ואף תחבר בין המגזרים השונים בעם שלנו", מסר זמיר.

זמיר ציין עוד כי בימים אלה מתקיימים עדיין מגעים בנושא, כשבתוך כך, מחפשים היוזמים בראשותו תומכים נוספים לעמותה.

"הייתי מנצל הזדמנות זאת לפנות לכל מי שמזדהה עם הרעיון החדשני ופורץ הדרך שרוצה לעזור ולסייע לפנות אלינו", אומר זמיר.

לפי ´חוק האברכים´ שהוגש על-ידי גפני, יקבל כל אברך קצבת הבטחת הכנסה חודשית. הצעתו של גפני עוררה גל של מחאות מצד התאחדות הסטודנטים שטענו כי החוק מפלה אותם לרעה.

גם בממשלה ומחוצה לה קמו לו מתנגדים בטענה שהחוק מנציח את העוני בקרב החברה החרדית. נכון לעכשיו נמצא הנושא בבדיקת ועדת מיוחדת שהקים ראש-הממשלה בנימין נתניהו, בראשות מנכ"ל משרדו עו"ד אייל גבאי.

כמו-כן, ככל הנראה תונח הצעת החוק של גפני בפני ועדת השרים לענייני חקיקה כבר ביום ראשון הקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר