המכתב המלא ● חשיפה

הגר"מ להגר"ע: "אמסלם צריך להחזיר את המנדט"

מורו ורבו של הרב חיים אמסלם, הגאון הרב מאיר מאזוז שיגר מכתב לרב עובדיה יוסף, ובו הוא כותב כי לדעתו, על אמסלם להחזיר את המנדט לידי ש"ס. את דבריו של הח"כ הוא מכנה "דברים קשים ומוזרים", ומביע תקווה ש"ה´ יחזיר אותו בתשובה שלמה". בפנים: התמליל המלא, בלעדי (חרדים)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
הרב חיים אמסלם (מאיר אלפסי)

הרב חיים אמסלם עדיין שוהה בחו"ל, ובינתיים בישראל הפרשה סביבו הולכת ומתלהטת. בשישי נחשף ברדיו "קול ברמה" כי מורו ורבו, הגאון הרב מאיר מאזוז שיגר מכתב לנשיא מועצת חכמי התורה, הרב עובדיה יוסף, ובו הוא כותב כי לדעתו, על אמסלם להחזיר את המנדט לידי ש"ס.

נוסח המכתב המלא, שמתפרסם ב"כיכר השבת" לראשונה, לא מותיר מקום לספק: הרב מאזוז מתנער לחלוטין מהדברים האחרונים שהשמיע תלמידו המובהק.

"אחרי שראיתי הדברים הקשים והמוזרים שפרסם ר"ח אמסלם בעיתון חילוני ובעוונותיו הרבים גרמו לחילול השם גדול", כותב הרב מאזוז, "ואחרי שהבטיח בתקיעת כף ובחתימת ידו לשמוע למועצת חכמי התורה ולמרן הרב עובדיה יוסף שליט"א, לדעתי.

"ה´ יחזיר אותו בתשובה שלמה. כמובן ההחלטה הסופית בידי מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א ויאריך ימים טובים ושנים מתוך בריאות אמן".

את המכתב, שנמסר ליו"ר ש"ס, אלי ישי, חותם הרב מאזוז במילים: "בצער ובכאב".

טבעת החנק הפוליטית, כך נראה, הולכת ומתהדקת סביב צווארו של הרב אמסלם.

תגובת אמסלם: "מסע פוליטי נגדי"

בסוף השבוע, ימים אחדים לאחר פרוץ הסערה, שיגר הרב אמסלם תגובה רשמית לפרשה.

"הדברים שנאמרו בכתבה הם על דעתו של הכתב שלום ירושלמי", הוא כותב. "הוא ערבב בין אמיתות לבין דברים שרצה לשמוע, והפכם לכדי כתבה".

"דעתי ברורה ולא הכתב שלום ירושלמי יכול להעבירה. עד שאחזור לארץ ואבהיר את דבריי, היית רוצה להעביר מסר ברור, כל המסע המתוקשר הזה נגדי הוא מסע פוליטי מעיקרו, שדבק בו ריח חריף של לשון הרע.

"אין ראוי, בלשון עדינה, לדרוש ולנתח דברים ללא קבלת תגובה ישירה מבעל הדבר עצמו".

הרב אמסלם כן בוחר להתייחס לאחת הכותרות שניפקה הכתבה ההיא, בעניין חוק האברכים. "אוסיף משפט קצר וברור: האברכים, בני התורה, העמלים ויגיעים בה, הראויים להיות מורי הוראה וגדולי הדור בעתיד, הם הסיירת המובחרת של העם היהודי ובשבילם אני אפעל, בעז"ה, בכל כוחי לקבל משכורת מכובדת וראויה, שתאפשר להם ללמוד תורה בנחת ויישוב הדעת ללא דאגות פרנסה, ולא כפי שנותנים היום מלגה זעומה ומביישת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר