עו"ד שצפוי לייצג כמה מהעצורים:

"הפרשה גורמת לנו נזק; נקווה שנפיק את הלקחים"

עו"ד חזי שיננזון, שצפוי לייצג כמה ממעורבי "פרשת הכוללים", מספר בראיון מיוחד על דרכי הפעולה שהובילו לפשיטה הדרמטית ולמעצרים. "ישנן משפחות המשתייכות לחסידות ´תולדות אהרן´, שלא מתשייכות לשום מקום. במידע הזה נעשה שימוש רב", הוא אומר. וגם: באלו עברות יואשמו המעורבים בפרשה? (חרדים)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
שוטר נכנס לכולל, היום (צילום: כיכר השבת)

מאז נחשפה אמש פרשת ההונאה החמורה בעמותת הכוללים של ´המתמידים´, שוררת מבוכה רבה במגזר החרדי. התרמית, מתברר, פעלה תקופה ארוכה ללא דופי.

רק כעת התחוור לכולם עד כמה היא היתה מתוכננת לפרטי פרטים. לשמוע, ולא להאמין.

עו"ד חזי שיננזון, צפוי לייצג כמה ממעורבי הפרשה שנעצרו הבוקר. בראיון שהעניק למרדכי לביא ברדיו "קול חי", הוא מספר על דרכי הפעולה שהובילו לפשיטה הדרמטית ולמעצרים.

"פנקס הבוחרים מאפשר לקבל מידע מפורט על אברכים הרשומים בישיבות או שלא רשומים", הוא אומר. "מעבר לזה, ישנן משפחות המשתייכות לחסידות ´תולדות אהרן´, שלא מתשייכות לשום מקום. במידע הזה נעשה שימוש רב".

באלו עברות יואשמו המעורבים בפרשה? "זיוף של תעודת זהות זו עברה קלה, אבל שימוש להוצאה של סכומי כסף זה הרבה יותר חמור. בכל מקרה, לא מדובר בסכומים של מיליונים.

"יצטרכו להוכיח שבמשך שנים הם עשו את אותו ´טריק´. זו עבודה לא פשוטה מבחינת המשטרה".

הדברים האלה, מודה שיננזון, גורמים לנזק עצום.

אמש פשטו כוחות משטרה במקביל על כולל סלאנים ברחוב בריסק בקרייה החרדית בבית שמש, על כולל נוסף בגבעה B בביתר עילית, ועל משרדי עמותה ברחוב עבודת ישראל בשכונת מאה שערים בירושלים.

אנשי המשטרה סגרו את דלתות הכולל וחוקרים מהיחידה הארצית לחקירות הונאה תחקרו במקום את האברכים.

המשטרה חושדת להונאה בהיקפים גדולים, תוך שימוש בתעודות זהות פקטיביות ורישומים כפולים בכוללים, באמצעותם הוציאו כסף במרמה מתקציבי משרד החינוך המיועדים לתמיכה באברכים.

בחלון המבזקים של "כיכר השבת" - כל ההתפתחויות בפרשה המסעירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר