גדולי ישראל בהוראות חדשות: פגישות ממושכות? מנהג מכוער

וועדה מיוחדת שגיבשו גדולי ישראל מציגה תקנון חדש, העוסק בפגישות בין ארוסין לחתונה. סיקור מלא: כל תקנות ה´גדולים´ החדשות

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

בשנים האחרונות ניטשטשו מעט הגבולות בכל הקשור לפגישות בין אירוסין לחתונה, ונפרץ נושא התקנות לתלמידי הישיבות - זו אחת הסיבות שהביאה להתכנסותם של זקני ראשי הישיבות בראשות הגראי"ל שטיינמן, הגרמ"י ליפקוביץ והגר"ג אדלשטיין, לכינוס שהתקיים במעונו של ר"י מיר, הגרנ"צ פינקל.

גדולי ישראל, הכואבים את הנושא נכנסו לעובי הקורה ומינו וועדה מיוחדת שתעסוק בכך, בראשותם של כמה ראשי ישיבות ומנהלי סמינרים - כך פורסם ב"מרכז העניינים".

בשורת החלטות שגיבשה הוועדה המיוחדת, נכתב: "החתן והכלה לא ידונו כלל בענייני הכספים בין ההורים, וראש ישיבה ידאג שהחתן יקבל דרכה אך ורק ממדריך שדרכיו הם ע"פ מסורת בית ישראל ואשר גדולי ישראל מסכימים לדבריו".

התקנון הובא למראה עיניהם של גדולי ישראל, ובמקביל אליו מופץ מכתב מיוחד העוסק בפגישות החתנים לפני האירוסין, בין האירוסין לנישואין.

במכתב, עליו חתמו הגרי"ש אלישיב, הגראי"ל שטיינמן, הגרמ"י ליפקוביץ והגר"ג אדלשטיין מודגש כי אין שום תועלת בפגישות תכופות ומיותרות.

"מנהג מכוער"

גדולי ישראל מאריכים בהסבר על התופעה החדשה, ולאחר מכן מציינים: "ובפרט ששמענו שנשתרש מנהג מכוער שהפגישה האחרונה נמשכת מאד, והאיך יבנו בית יהודי על יסודות גרועים אלו, וכל אלו שבין האירוסין לחתונה התנהגו שלא כהוגן, אח"כ לא יצא טוב ולא היה נחת, לכן צריך לשרש מקרבנו מנהגים אלו".

בשלב הזה, פונים גדולי ישראל לראשי הישיבות וכותבים: "והעבודה מוטלת על ראשי הישיבה להסביר לתלמידים את חומר הדבר, וראשי הישיבות הם האחראים לעצב את הדור הבא, ומוכרח להיות הכוונה טובה ולראות שיתנהגו בסדר בכל העניינים".

דף התקנות ומכתבי גדולי ישראל נשלחו בימים האחרונים לבתי כל ראשי הישיבות בארץ כדי שידריכו את התלמידים כיצד לנהוג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר