דעה: ישי אשם? התקשורת אשמה יותר

רק לי מסריח משהו באף, מהכרמל עד ירושלים? רק אני מרגיש שיש כאן מישהו שהחליט לחסל את השר ישי סופית? מני גרא-שוורץ מוחה (דעה)

מני גירא-שוורץ | כיכר השבת |

רק לי מסריח משהו באף, מהכרמל עד ירושלים? רק אני מרגיש שיש כאן מישהו שהחליט לחסל את השר ישי סופית? האם זהו אויב מבית, אולי אויב שעד לאחרונה היה בבית. ואולי דווקא נתניהו שכמה להחליף את ש"ס בקדימה ואולי סוף סוף להפוך ל´יקיר העיר´. או אולי שטייניץ, שחושש שהמחדל יגיע אל חלונו, כמי שלא שיחרר את התקציב הדרוש להצלתנו מהאש. הצלתנו כולנו. כי 500 מליון השקלים אותם דרש ישי, גם אם היו מאושרים, לא היו מספקים עבור טייסת. הם היו מיועדים לתפקוד שוטף של הכבאות המקרטעת לא רק במורדות הכרמל.

השאלות הקשות שעולות מהאסון הנורא בכרמל עוד ילוו אותנו זמן רב. לחלק מהשאלות יהיה מענה. על חלק מהשאלות יהיו מי שישלמו מחירים - בדרך כלל שעירים לעזאזל ולא הקודקודים, אבל חלק מהשאלות כלל לא ישאלו. ובזה אני בטוח כבר עכשיו.

יש מי שרוצה שאלי ישי יהיה זה שישלם את המחיר ובכך לתת את האתנן לציבור צמא הדם המוסת על ידי כלי התקשורת. הנה, המזרחי, החרדי, הפרזיט שלא מתחשב בילדים ´מסכנים´ של העובדים הזרים, האיש שכל מה שמעניין אותו זה הישיבות ולא צה"ל - הוא האשם.

הוא זה, שבגללו אנשי הכיבוי לא מיהרו להוציא כוחות מספקים למקום בזמן אמת, גם כשהאש הייתה תחת שליטה והספיקו לה מספר כבאיות. הוא גם אשם שמטוסי הריסוס הזעירים שלבטח יכלו לגדוע את התפשטות השריפה בתחילתה, המריאו לאוויר רק כמה שעות לאחר פרוץ השריפה.

בטח, הוא אשם. רוצים הוכחה? הזקן שלו לא נשרף.

כן אני יודע שהטיעון הזה דבילי, אבל גם תשובותיו המשכנעות והלא מתחמקות של ישי, לא מביאות להורדת המתקפה הדבילית והאווילית מעליו. הקשר בין אחריותו לאסון הוא בדיוק כמו הקשר לכך שזקנו לא נשרף. שר שעושה ככל שביכולתו לדאוג לכספים עבור הכיבוי ומצליח בניגוד לקודמיו בתפקיד מ´קדימה´ ו´העבודה´ להביא קצת כסף, אינו אשם במחדל שטופח עשרות שנים. וגם מאה המיליון שהצליח להשיג הן ככוסות רוח למת, כדלי מים לשריפה בכרמל.

בשם ה"אחריות המיניסטריאלית" סימה קדמון קובעת הבוקר כי על אזרחי ישראל לעמוד מול משרדי הממשלה ולקרוא להתפטרותו. בשם אותה אחריות מרשים לעצמם יונית לוי ודני קושמרו לשפד את השר, כאילו הסטייק האחרון שאכל, הוכן בגחלי הכרמל. "כסף לישיבות ידעת לדאוג" צועקים לו כולם, "אז, ידעת לאיים בהתפטרות מהממשלה".

יש לי חדשות בשבילכם עיתונאים יקרים. לחלקים בציבור החרדי, בטח ובטח בקרב חברי הכנסת של יהדות התורה יש טענות קשות על ישי ועל ש"ס שאינה דואגת מספיק לישיבות מכספי ההסכמים הקואליציוניים שהיא משיגה. ועוד משהו, סתם לטובת הידע שלכם, אנשי תקשורת יקרים, ששתיקתכם עשרות שנים על מחדלי הכיבוי, למרות עשרות ההודעות לתקשורת שאני ואתם קיבלתם מגופי הכבאות השונים, אינה פחות תמוהה - אלי ישי לא איים אף פעם לעזוב את הממשלה בגלל הישיבות. לנו, החרדים, דווקא חרה לא אחת מדוע ש"ס וישי אינם מאיימים בפרישה ומותירים לבד את חברי יהדות התורה באיומי הסרק של מפלגה קטנה.

פתאום כולם מתעלמים מהסיבה האמיתית שהביאה להתעלמות של כולם, כולל כלי התקשורת, מזעקות הכבאים - עניין השכר. שנים רבות מנסים להביא להבראת שירותי הכיבוי המופעלים במתכונת מסורבלת ומייגעת בהיבט של ג´ובים, תנאי השכר, הפרישה וסדר קבלת העובדים. בשקט בשקט, כולם תמכו בהפרטה וזעזוע מערכת הכיבוי, עכשיו כולם מתעלמים מהמציאות. עכשיו גם יש אשם. האיש עם הזקן.

יש לי ידיד שהקים אתר אינטרנט מצליח בשם HNN, חלק מרכזי בהקמת האתר היה בכדי להביא את דבר הכבאים, שלא זוכים לקרדיט, לא מקבלים שבחים וחסרה להם התהילה שמקבלים בישראל קציני הצבא והמשטרה המהוללים, או כוחות ההצלה הנמרצים. תשאלו אותו, או כל דובר אחר בכבאות, כמה קשה להם "לדחוף" אייטם על כבאות, בטח ובטח על בעיות תקציביות, בסתם-יום של חול.

עכשיו הם גיבורים. עכשיו הכבאים לא עשו מחדלים. עכשיו הכבאים לא יכלו לכבות את האש בזמן, את זה אפילו נתניהו אמר. אלי ישי הוא האשם, כי בשבת הוא הדליק נרות חנוכה בביתו ולא שפך דליי מים על המדורה הענקית בכרמל. ביזיון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר