הקרב על רבנות י-ם: גרסאות סותרות

היכן האמת? משרד הדתות: בג"צ דחה בקשת ניר ברקת לצו ביניים. עיריית ירושלים: בג"צ קיבל את עמדת ברקת. האמת הפעם עם ברקת

ישראל אהרון | כיכר השבת |
ברקת מול מרגי (פלאש 90)

הקרב על רבנות ירושלים נמשך. היום נערך דיון בבג"צ בעקבות עתירה שהגיע ראש העירייה ניר ברקת לבקשה לצו ביניים. מי ניצח? כל צד טוען משהו אחר. האמת, לצערינו, הפעם עם ברקת. ויותר מכך, באחד מהחדרים בעירייה, כך נודע ל"כיכר השבת", פתחו אפילו בקבוק שמפניה.

דובריו של שר הדתות טענו כי "בג"ץ דחה היום את בקשת עיריית ירושלים למתן צו ביניים שימנע את המשך פעילות הועדה לבחירת רבנים ראשיים לירושלים".‬

לדבריהם, "‫במהלך הדיון מתחו השופטים ביקורת קשה על התנהלות העירייה, השופטת נאור הגדילה עשות וציינה במהלך הדיון כי לא נתקלה ברמה ירודה כזו של עתירה מזה זמן רב.‬

‫"בג"ץ נתן החלטה המורה על מחיקת העתירה וקבע כי כל ענייני בחירת הרבנים הראשיים לירושלים יידונו בפני הועדה בראשות הרב ניסים בן שמעון שהיא הגורם המוסמך לכך.‬

‫"בכך", הם טוענים, "נסללה הדרך לבחירת רבנים ראשיים לירושלים ולבחירת בתי כנסת שימנו את נציגי הגוף הבוחר לבחירת הרבנים‬".

עיריית ירושלים: בג"צ קיבל טענות ברקת

ושימו לב להודעה של עיריית ירושלים: "בית המשפט העליון קיבל היום את טענות ראש העיר ירושלים, ניר ברקת בעתירתו נגד שר הדתות וקבע כי כי יש להתחיל מחדש את הליך בחירת רבני העיר ירושלים. ראש העיר טען בעתירה, באמצעות עו"ד אביעד הכהן, כי ישנם ליקויים רבים בדרך בחירת בתי הכנסת לאסיפה הבוחרת את רבני העיר ובאופן התנהלות ועדת הבחירות לבחירת הרבנים ראשיים לירושלים.

"יש לציין כי גם פרקליטות המדינה (שייצגה את השר לשירותי דת), הסכימה כי רוב הטענות שהעלה ראש העיר נגד התנהלות השר אכן נכונות וכי יש לקיים את ההליך מחדש. בנוסף הסכימה הפרקליטות כי יועצו של השר שנמצא בניגוד עניינים לא ירכז את עבודת ועדת הבחירות ויהיה מנוע גם להשתתף בישיבותיה. כמו כן בוטלה החלטות הוועדה באשר לבתי הכנסת שישלחו נציגים לגוף הבוחר וכל ההליך יתחיל מחדש.

"במהלך הדיון", נכתב בהודעה של העירייה, "מתחו השופטים ביקורת חריפה ביותר על עמדת הוועדה שלפיה רק מתפללים דתיים יקבלו ייצוג בגוף הבוחר. "אני מתפלל בבית כנסת שמחצית ממתפלליו בימים הנוראים אינם באים אליו כל יום. האם אין להם זכות לקבוע מי יהיה רב העיר?´, הקשה השופט רובינשטיין, והוסיף: "כל אדם בירושלים נזקק לשירותי הרב. לא רק אדם דתי. כל אדם באשר הוא. יש לתת לכך ביטוי בגוף הבוחר שייצג וישקף את כלל תושבי העיר".

"ראש ההרכב, השופטת מרים נאור דרשה מהשר לענייני דתות לפעול בהקדם לתיקון תקנות בחירת רב עיר כדי לתת מענה לליקויים הרבים שקיימים בתקנות הנוכחיות".

"ברקת קיבל הצעת בית-המשפט"

בהודעת העירייה נכתב כי "ראש העיר, ניאות לקבל את הצעת בית המשפט לנסות וליישב את דרכי הבחירה בוועדה עצמה, אך הדגיש שהסכמתו מותנית בכך ש´ועדת הבחירות תדון מחדש, בלב פתוח ובנפש חפצה, בכל הנושאים שהועלו בעתירה וטרם באו על פתרונן, לרבות קביעת קריטריונים שיתנו מענה ראוי לשיקוף וייצוג פרופורציונלי של כלל תושבי העיר, וקביעת נוהלי עבודה ופרוצידורות ראויות לעבודתה התקינה של הוועדה´.

"לנוכח הערותיהם החריפות של השופטים כלפי התנהלות הוועדה עד כה, הודיע עו"ד ישראל פת, לאחר שנועץ באנשי משרד הדתות, כי הוועדה אכן תהיה מוכנה לדון מחדש בכל הנושאים שעלו בעתירה וטרם מצאו את פתרונם, ועל סמך הודעה זו ניאות ראש העיר למחוק את עתירתו בשלב זה.

"ראש העיר ציין כי ישנה חשיבות רבה להחלטת בית המשפט מהיום כי לאור הפגמים והליקויים יתחיל מחדש הליך הבחירות. ´ההחלטה החשובה תמנע מחפים נוספים ותאפשר בחירת רב ציוני לעיר. בחירת בתי הכנסת חייבת לשקף את אוכלוסיית העיר ללא אפליה ואי שוויון´, ציין ברקת".

כאמור, האמת הפעם עם עיריית ירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר