תחת מתקפה

השר ישי מגיב: "האחריות על ממשלת ישראל כולה"

דקות אחדות לאחר פרסום דוח המבקר, יו"ר ש"ס ושר הפנים אלי ישי כינס מסיבת עיתונאים והגיב להאשמות שהוטחו בו. "מדובר במחדל מתמשך של כל ממשלות ישראל בטיפול במערך הכבאות וההצלה. דו"ח זה אינו מתייחס לאסון בכרמל", אמר ישי. "הדו"ח מעניק רוח גבית להתרעותיי", הוסיף. הנאום המלא (חרדים)

ישי מגיב, היום (שמוליק סופר, כיכר השבת)

בשעה שדוח מבקר המדינה מתפרסם בכלי התקשורת ומטיל חלק ניכר מהאשמה על שר הפנים, אלי ישי, יו"ר ש"ס מגלגל הלאה את האחריות על השריפה בכרמל וטוען כי הדוח מתייחס לכל משרדי הממשלה.

במסיבת עיתונאים שהוא כינס אחר-צהריים, אמר ישי: "המבקר מדגיש בדו"ח כי מדובר במחדל מתמשך של כל ממשלות ישראל לדורותיהם בטיפול במערך הכבאות וההצלה. דו"ח זה אינו מתייחס לאסון בכרמל.

"הדו"ח מעניק רוח גבית לכל התרעותיי לפועלי מיום היכנסי למשרד באפריל 2009 ועד היום. המבקר מציין כי לא היה נכון ואין להתנות את העברת תקציב מערך הכבאות בביצוע הרפורמה, כפי שנעשה ע"י האוצר. אסור להפוך את הכבאים לבני ערובה של הרפורמה ובטח לא את אזרחי המדינה.

"כמו-כן מציין מבקר המדינה את אשר התרעתי פעמים רבות בפני ראש הממשלה ושר הביטחון, השר המופקד על מערך החירום בישראל, ובפני שר האוצר. נושא מערך הכבאות הועלה על ידי עשרות פעמים בפורומים השונים".

עוד אמר ישי: "מקובל שבעל המאה הוא בעל הדעה אך שיטת הממשל בישראל היא כי בעל המאה אינו בעל הדעה. אני יכול להביע את דעתי, להילחם ולהיאבק אך בסופו של דבר, האוצר מתנגד הממשלה לא מאשרת והאחריות מוטלת על השר ולא על האוצר.

"לצערי הרב, דרישתי ל-672 מיליון ₪ להשלמת פערים וחוסרים בתקציב הכבאות לא אושרה ובמקומה אושרו רק 100 מיליון ₪: 40 מהאוצר, 30 ממשרד הפנים ו-30 מהרשויות המקומיות.

"יש לציין כי זו פעם ראשונה במהלך השנים האחרונות שהושגו 100 מיליון ₪ למערך הכבאות וההצלה אך לצערי לא אושרה כל דרישתי. מבקר המדינה ציין אף הוא שזהו צעד משמעותי לשיפור החיוני הנדרש בהיערכות שירותי הכבאות וההצלה. יודגש כי הסכום שהשגתי הנו פי 10 מהתקציב השנתי של מערך הכבאות להצטיידות.

"הגשתי היום שוב את דרישתי לתקצוב שירותי הכבאות בהיקף של 672 מיליון ₪ כפי שהוגשה בעבר למזכירות הממשלה. אני מקווה שהאוצר יאשר את הצעתי וכי ממשלת ישראל תתמוך תמיכה גורפת. אם ההצעה לא תאושר על שרי הממשלה יהיה לשאת באחריות".

ישי ציין כי "בישיבת הממשלה משנת 2002 אשר דנה בנושא הכבאות התרעתי והזהרתי באופן הברור ביותר שאינו משתמע לשני פנים לא לבטל את מערך הכיבוי מהאוויר. אני הראשון שבאתי ואמרתי באומץ לב - אין לי מה להסתיר, בואו ותחקרו מה נעשה ב-20 השנים האחרונות מי נלחם ללא פשרות למנוע את המפולת בשירותי הכבאות בישראל ומי נרדם במשמרתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר