ככל אשר יורוך

הגר"ע על מכתב הרבנים: "עצומה מיותרת ומסוכנת"

מרן הגר"ע יוסף על "מכתב הרבנים" נגד מכירת בתים לערבים: "זו עצומה מיותרת ומסוכנת. מחר יגידו את זה ליהודי בלונדון". ובינתיים, היוזם הרב שמואל אליהו אומר הערב בראיון ראשון: "זו לא גזענות. האיסלאם רוצה לאסלם את העולם וכך גם את מדינת ישראל". בשבוע שעבר התבטא הגרי"ש נגד המכתב (אקטואליה)

ישראל אהרון | כיכר השבת |
הגר"ע יוסף (מאיר אלפסי, כיכר השבת)

קבוצה של פעילי ימין ניסו בימים האחרונים להחתים את מרן הגר"ע יוסף שליט"א על העצומה נגד מכירת דירות לערבים, כך מדווח אמש ערוץ 2. לא ברור אם מדובר באותם פעילים שאירגנו את העצומה, או ביוזמה מקומית – אולם הם נדחו.

על-פי הדיווח, הרב הדף את הפנייה שבוצעה בבית הכנסת שלו, ואמר לפעילי הימין: "זו עצומה מיותרת ומסוכנת, לא צריך לצאת בהצהרה שכזו, מחר יגידו את זה ליהודי בלונדון".

ובינתיים, יוזם המכתב - הרב שמואל אליהו רב העיר צפת, מסביר בראיון לערוץ 2 מדוע הוא לא מתחרט. "זו לא גזענות. האיסלאם רוצה לאסלם את העולם וכך גם את מדינת ישראל", אומר הרב אליהו. "זכות השיבה נועדה להציף את המדינה בערבים. אנחנו נלחמים בזכות השיבה, זו לא גזענות – זו ציונות".

"אנחנו נמצאים במלחמה, גם בצפת, גם בעכו, גם בגבעה הצרפתית, נגד ערבים שקונים דירות במחירים מופקעים", אומר הרב אליהו. "יש לנו חשד שהכסף מגיע ממקורות אחרים. זו לא מלחמה נקודתית אלא מלחמה בכל הארץ. 350 רבנים זה כבר לא רב אחד, זה כלל ציבור הרבנים שחשוב להם שתהיה מדינה יהודית".

למרות הביקורת החריפה מצד הרב דרוקמן ובכירים אחרים בציונות הדתית, וגם מצד ניצולי שואה, הרב אליהו לא חוזר בו מהניסוח החריף. "שום יהודי לא הכריז שהוא רוצה לזרוק את הגרמנים לים, אבל זו המטרה המוצהרת של הערבים כבר 70 שנה", אומר אליהו. "כשנתניהו אומר ´אין בנייה ליהודים בלבד´ – זו לא גזענות?"

הרב מסכם: "אנחנו מבדילים בין אויב ולא אויב, כשהצד"לניקים באו אחרי מלחמת לבנון, קיבלנו אותם במאור פנים. אבל אנחנו פועלים מאהבה – אנחנו אוהבים את העם והמדינה ורוצים לשמור עליהם". האהבה הזו, עליה מדבר הרב אליהו, היא הסתה – טוענים גורמים שונים שפנו לאחרונה ליועץ המשפטי לממשלה, שצפוי להחליט בימים הקרובים אם העצומה נגד מכירת דירות לערבים היא עבירה פלילית.

כזכור, בשבוע שעבר מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב התבטא על הרבנים שחתמו.

"צריך לקחת מרבנים כאלה את העט, ודעתי בנושא הזה ידועה", אמר הרב לבני ביתו, ובכך הובררה עמדת התורה וההלכה בצורה חד משמעית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר