עוד רב פורש

הרב פרץ מושך את חתימתו מגילוי הדעת: בגלל הגרי"ש

הרב יצחק פרץ, רבה של רעננה, הודיע אתמול כי הוא מושך את חתימתו ממכתב הרבנים האוסר מכירת והשכרת דירות לערבים. זהו סדק נוסף במכתב הרבנים, ממנו פרשו במהלך הימים האחרונים שלושה רבנים. הרב פרץ הסביר את השינוי המפתיע: "שוחחתי עם הגרי"ש והגראי"ל" (חרדים, ארץ)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
הגרי"ש אלישיב (פלאש 90)

סדקים נוספים במכתב הרבנים: הרב יצחק פרץ, רבה של רעננה, הודיע אתמול כי הוא מושך את חתימתו ממכתב הרבנים האוסר מכירת והשכרת דירות לערבים.

זה קורה, לדברי הרב פרץ, לאחר שהתייעץ עם גדולי ישראל ובעקבות דברים ששמע מהם. הרב פרץ סיפר לעיתון "הארץ" כי שוחח עם מרן פוסק הדור, הגרי"ש אלישיב, ועם ראש הישיבה מרן הגראי"ל שטיינמן ואלה גינו את הדברים בחריפות.

"התייעצתי עם גדולי ישראל, והם אומרים שכיוון שזה יכול להזיק ליהדות העולם, וכיוון שהתקשורת עשתה מזה סיפור גדול, אז רצוי למשוך את החתימות".

עם זאת, הוסיף, "היו נימוקים כבדי משקל שבגללם חתמתי על המכתב. אני לא חוזר בי, אלא מושך את חתימתי בעצת גדולי ישראל".

כזכור, מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב התבטא בצורה חריגה ומפתיעה, על הרבנים שחתמו: "צריך לקחת מרבנים כאלה את העט, ודעתי בנושא הזה ידועה", אמר הרב לבני ביתו, ובכך הובררה עמדת התורה וההלכה בצורה חד משמעית.

ולמרות הכל, יוזמי הקול קורא בשלהם.

הרב שמואל אליהו שיגר מכתב לרבנים שכבר חתמו על המכתב והבטיח כי ימשיך לגייס חתימות נוספות ותמיכה רחבה יותר.

"מעז יצא מתוק", כתב הרב אליהו לרבנים, "התקפות השמאל והנגררים אחריהם הביאו לתנופה גדולה של עשרות רבנים שמצטרפים לפסק זה.

"הם מבינים כי אנו בשעת מבחן, האם רבנים יכולים לפסוק על פי דין תורה או שהם לא יכולים לומר ´דבר ה´ זו הלכה´. לפי קצב ההצטרפות אנו מעריכים כי בשבוע הקרוב יחתמו מאות רבנים על פסק הלכה זה".

בימים האחרונים, ספגו יוזמי המכתב מכה אחרי מכה. בתחילה פורסם כי הגראי"ל שטיינמן סרב לחתום על המכתב, ואחר-כך התברר כי מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב התבטא בחריפות על הרבנים שחתמו: "צריך לקחת מרבנים כאלה את העט, ודעתי בנושא הזה ידועה", אמר הרב לבני ביתו, ובכך הובררה עמדת התורה וההלכה בצורה חד משמעית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר