פרשת "הכוללים" מסתעפת

אברך מסר מידע לראשי "כוללים" ויישאר במעצר

הדיון בעניינו של האברך ממודיעין-עלית, החשוד בעדכון של ראשי "כוללים" על ביקורות עתידיות במוסדותיהם, נדחה בהסכמה למחר - יום שישי. עד אז יישאר במעצר, זה היום השני. בפנים: כך הצליח האברך להעביר ל"כוללים" התראות על ביקוריהם של הפקחים. וגם: המשטרה מהדקת הפיקוח. בלעדי (חרדים)

בני סגל | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

הדיון בעניינו של האברך מברכפלד, החשוד בעדכון ראשי "כוללים" על ביקורות עתידיות במוסדותיהם, נדחה בהסכמה למחר. עד אז יישאר במעצר, זה היום השני.

שלשום (יום רביעי) שעה קלה לאחר שאנשי אחד ממשרדי ראיית החשבון - העובדים עם משרד החינוך, סיימו בדיקת נתונים על כמות אברכים ב"כוללים" בקריית-ספר וברכפלד, המשטרה שיגרה זימון לחקירה לאברך, בשנות השלושים לחייו, המתגורר בברכפלד.

בצהרי חמישי, כשהובא לבית-המשפט, דיווחה המשטרה כי האיש חשוד במכירת מידע לראשי ה"כוללים" על פשיטות ובדיקות צפויות.

על-פי החשד, השיטה פעלה בצורה הבאה: משרד החינוך מעסיק באמצעות חוזים ארבע חברות לראיית חשבון המבצעים עבורו את הבדיקות והביקורות ב"כוללים".

האברך מברכפלד החזיק במידע מאחד המשרדים בתל-אביב והוא סיפק את המידע לראשי ה"כוללים", כנראה תמורת טובות הנאה.

כך, על-פי החשד, הצליחו ראשי "כוללים" לעמוד בדרישות הפיקוח והקריטריונים של משרד החינוך, כשהציבו בפני הבודקים ממשרדי הרו"ח את האברכים ופרטיהם.

המידע על האברך הגיע מחקירת העומק המתנהלת עדיין במחלק ההונאה במרחב מוריה של משטרת ירושלים, מאז הפשיטה על רשת ה"כוללים" של ארגון "המתמידים".

כאמור, רק היום ידון בית-המשפט בבקשה להאריך את מעצרו, הלילה ישהה במעצר, זה היום השני.

כזכור, בעקבות הפשיטה על ה"מתמידים", המשטרה ומשרד החינוך העמיקו הביקורות בכוללים. בינתיים נשללו התקציבים מ-37 כוללים שנמצאו בהם ליקויים בדיווחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר