הרב יאשיהו פינטו: "מכתב הרבנים - יסודו בטיפשות"

אחרי הגרי"ש אלישיב, הגר"ע יוסף והגראי"ל, הרב יאשיהו פינטו מצטרף לתוקפים את מכתב הרבנים: "יש בתוכנו ´שועלים קטנים מחבלים כרמים". אביו של הרב פינטו, רבה של אשדוד הרב חיים פינטו, חתם בתחילה על גילוי הדעת אולם חזר בו לאחר שהבהיר כי לא היה מודע לתוכנו המדויק של המכתב

יוני גבאי | כיכר השבת |

"מכתב הרבנים התיר את דמם של יהודי הגולה, יסודו בטיפשות" - כך התבטא הרב יאשיהו פינטו, על גילוי הדעת שהתפרסם בסוף השבוע שעבר האוסר מכירת והשכרת דירות לערבים.

לפי הדיווח בעיתון "הארץ", הרב אמר למקורביו בסוף השבוע: "יהודים בניו יורק באים אלי מבוהלים, אומרים לי שהעיתונים מלאים בכתבות על מה שקורה בארץ. המכתב הזה בטיפשות יסודו.

"יש היום גזענות גדולה כלפי יהודים באמריקה. מה המשמעות של מכתב כזה? שיהודים לא יוכלו לחיות בניו יורק ולא בשום מקום אחר בעולם".

הרב פינטו הוסיף: "יש רבנים שחושבים שאנחנו בתחילת הגאולה, אבל הגאולה עדיין לא באה", והוסיף, בהתייחסו לחתומים על המכתב, כי "יש בתוכנו ´שועלים קטנים מחבלים כרמים´".

ההתבטאות החריפה של הרב פינטו, אחד הרבנים המשפיעים בדור האחרון, מצטרפת לדברים דומים שאמרו נשיא מועצת חכמי התורה, מרן הרב עובדיה יוסף, ולמרן הגרי"ש אלישיב.

אביו של הרב פינטו, רבה של אשדוד הרב חיים פינטו, חתם בתחילה על גילוי הדעת אולם חזר בו לאחר שהבהיר כי לא היה מודע לתוכנו המדויק של המכתב.

לאחרונה נחשף ב"כיכר השבת" כי הרב שמואל אליהו שהגיע לבית מרן ראש-הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א לא הצליח לקבל את מבוקשו - הרב לא חתם על המסמך נגד השכרת דירות לערבים בצפת.

רבה של צפת מנהל בתקופה האחרונה מאבק, נגד כניסתם של סטודנטים ערביים, המנצלים את מחירי השכירות הנמוכים יחסית בעיר, ובאים בהמוניהם ללמוד במכללה המקומית. על הדרך הם כבר מתערים בחיי החברה היהודית בעיר על כל המשמעויות הכרוכות בכך.

בתקופה האחרונה הנושא עלה לכותרות לאחר שרב העיר, הרב שמואל אליהו הכריע ופירסם ברבים כי לבעלי נכסים אסור על פי התורה להשכיר דירותיהם לסטודנטים הערביים. בעניין הזה גם פורסמה פסיקתו ההלכתית של מרן הגר"ע יוסף, שאוסר זאת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר