יוני מזרחי ליועץ המשפטי:

"גפני טען שמפלים חרדים, אבל הם מפלים ספרדים"

אחרי מכתבו של ח"כ משה גפני ליועץ המשפטי לממשלה שיעצור תופעת מניעת איכלוס חרדים בערים שונות, יוני מזרחי ממודיעין-עלית שלח אף הוא מכתב ליועץ המשפטי: "ברצוני להסב את תשומת לבך לתופעה חמורה לא פחות אך בוודאי נפוצה יותר והיא מניעת אכלוס תושבים ממוצא מזרחי בערים חרדיות" (חרדים)

דוד כהן | כיכר השבת |
גפני ומזרחי (צילומים: דוד כהן ופלאש 90)

פחות מ-24 שעות מאז קיבל היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, את מכתבו של יו"ר ועדת הכספים משה גפני בעניין מניעת איכלוס חרדים בערים חילוניות שונות - ומכתב נוסף נחת על שולחנו. על החתום: יוני מזרחי. נושא המכתב: מניעת איכלוס ספרדים בערים חרדיות.

מזרחי, חרדי ממוצא ספרדי המתגורר בעיר החרדית מודיעין-עלית, החל בשנה האחרונה לפעול למיגור האפלייה במוסדות החרדיים בעירו. בתקופה האחרונה פרצה סערה סביבו, כשמספר רבנים לא ראו בעין יפה את פעילותו.

כזכור, בסוף-השבוע שעבר הוציא המרא דאתרא הגר"מ קסלר שליט"א מכתב, בו הוא מבקש להרגיע את הרוחות, בכל מה שקשור למאבק במזרחי. בין הסיכומים, אליהם הגיעו הרבנים הספרדים עם הרב קסלר - שמצוקת הציבור הספרדי בעיר תעלה על שולחנו של מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א.

"גפני, קשוט עצמך תחילה"

מכתבו של מזרחי, שנשלח בצהריים (שני) ליועץ המשפטי, מתמקד בוועדות האיכלוס בערים החרדיות.

"בהמשך למכתבו של ח"כ משה גפני מאתמול בעניין ´מניעת אכלוס תושבים חרדיים בישובים שונים´, ברצוני להסב את תשומת לבך לתופעה חמורה לא פחות - אך בוודאי נפוצה יותר, והיא מניעת אכלוס תושבים ממוצא מזרחי בערים חרדיות", כותב מזרחי.

"כתושבי העיר החרדית מודיעין-עילית, אנו עדים לתופעה נפוצה של מניעת אכלוס משפחות ואו זוגות צעירים ממוצא מזרחי, אך ורק בשל מוצאם. לא מדובר במקרה בודד אלא בתופעה נפוצה של מאות ואלפי משפחות, וזאת בגין הפעלת וועדות קבלה שונות ומשונות המגבילות את האוכלוסייה ממוצא מזרחי לשלושים אחוז בלבד.

"מדובר על אפליה על רקע גזעי בלבד ועל כן לא נותר לי אלא לצטט ממכתבו של ח"כ גפני ´ברור לחלוטין כי הדבר נוגד את החוק ומהווה הפרה בוטה של כבוד האדם וחירותו , שוויון וכל ערך עליו מושתתת חברה מתוקנת´ ובמקרה דנן אף מעבר לכך".

עוד כותב מזרחי במכתבו ליועץ המשפטי לממשלה: "בהמשך מלין חבר-הכנסת על-כך שלא שמע מ´אנשי רוח´ אמנים וכו´ הבעת עמדה כנגד הניסיון למנוע מהציבור החרדי להתגורר במקומות שונים בארץ הזאת.

"וכאן המקום לבקש מח"כ הנכבד ´קשוט עצמך ואחר כך קשוט אחרים´, ואולי יואילו הוא וחבריו לסיעה, יקומו ויביעו עמדה נחרצת נגד תופעה שלילית זו כנגד הציבור החרדי ממוצא מזרחי.

"על כן אבקש גם אני את בדיקתך והתערבותך בכדי למנוע תופעה החמורה הזו בערים חרדיות כגון מודיעין-עילית, ביתר-עלית ועוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר