מרן הגראי"ל שטיינמן קבע: ישיבה קטנה תוקם באלעד

איכות עדיפה על כמות? על השאלה הזו השיב הגראי"ל שטיינמן לקבוצת הורים ואנשי חינוך. תשובת מרן תוליד ישיבה קטנה חדשה

בני סגל | כיכר השבת |
(עוזי ברק)

שאלה שהונחה השבוע על שולחנו של מרן הגראי"ל שטיינמן קבלה מענה ברור וחד משמעי.

השבוע נכנסה קבוצת הורים ואנשי חינוך מהעיר אלעד לביתו של מרן הגראי"ל, כששאלה מעניינת בפיהם: בעוד כחודש יתקיימו הבחינות לישיבות קטנות בעיר ובשל הלחץ בישיבות הקטנות הקיימות ובאין מענה הולם עבור ילדיהם, יאלצו רוב ההורים לשלוח את ילדיהם לישיבות מחוץ לעיר אלעד.

ההורים סיפרו לראש הישיבה כי הוצע להם לפתוח ישיבה חדשה באלעד. "האם עדיף להמעיט בפתיחת ישיבות חדשות ולחזק הקיימות, או לפתוח כמה שיותר ישיבות בהן יהיו יחסית, מספר מצומצם של בחורים?", שאלו.

בתשובתו אמר מרן הגראי"ל באופן נחרץ: "לעיצובו של ´בן עליה´ דרוש יחס אישי. המטרה צריכה להיות ישיבות קטנות בכמות הנותנות מענה למגוון רחב של בחורים, על פני ישיבה עם כמות גדולה של תלמידים".

מבית מרן הגראי"ל יצאו ההורים עם תשובה חד משמעית: תוקם ישיבה נוספת בעיר אלעד בשנה הבאה. בשבוע הקרוב יקבע בבתי גדולי ישראל מי יעמוד בראשות הישיבה.

יצוין כי באלעד קיימת ישיבה לבני עליה מצוינים בלבד של הרב מאיר רוט והרב קולדצקי, אשר אף מתהדרת בהוספת הרב חים שינקר לראשות הישיבה. אולם, גם הישיבה הזאת אינה יכולה לענות על הביקוש הרב לשעריה, וע"כ הכריע נשיא השיבה הגראי"ל לבדוק פתיחת ישיבה נוספת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר