מלחמת הגיור

מרגי מחזיר מלחמה: "יתד נגד הגר"ע? שבאבניקים"

השר לשירותי דת, יעקב מרגי, אמר בראיונות לכלי התקשורת כי על כולם להתאחד סביב פסיקתו של מרן הגר"ע יוסף. הגיב למתקפה ב"יתד נאמן" וכינה את העיתון "חמישה גרם של זוהמה" ● העיתונאי יאיר אטינגר ב"הארץ": על ש"ס לבקש סליחה מהרב חיים אמסלם ● סערה (חרדים, חדשות)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
יעקב מרגי (פלאש 90)

בש"ס בוחרים שלא להתרגש מהביקורת המוטחת בהם, בעקבות הכשרת הגיור הצבאי. השר לשירותי דת, יעקב מרגי, אמר בשיחות לעיתונאים כי על כולם להתאחד סביב פסיקתו של מרן הגר"ע יוסף.

מרגי גם בחר לתקוף את העיתון יתד נאמן וכינה אותו "חמישה גרם של זוהמה".

בראיון לאתר וואלה, סיפר מקורב למרן הגרי"ש אלישיב כיצד הותר ל"יתד נאמן" לפתוח במתקפה אישית נגד נשיא מועצת חכמי התורה, מרן הרב עובדיה יוסף.

"הפעם עברו כל גבול", אמר המקורב, "ולכן נתנו רשות למשחית להשחית".

ובתוך כך, קורא הכתב לענייני חרדים של עיתון הארץ, יאיר אטינגר לבכירי ש"ס לארגן משלחת לביתו של חבר-הכנסת הרב חיים אמסלם ולבקש את סליחתו על כך שתקפו אותו והדיחו אותו מתנועת ש"ס.

"מתברר כי אמסלם צדק כשטען כי בסך הכל הוא חוזר על עמדתו של הגר"ע יוסף בנוגע לגיור הצבאי", כותב אטינגר. "פסק ההלכה עליו חתם שלשום הרב עובדיה יוסף, מזכיר את פסקיו משנות ה-70 בהם היה מתון ולא נכנע לגחמותיהם של הליטאים".

הבוקר, יממה אחרי פסיקת מרן הרב עובדיה יוסף המכשירה את גיורי צה"ל, היומון "יתד נאמן" משחיז סכינים ובכותרתו הראשית תוקף בחריפות את ההחלטה.

כמיטב המסורת, הבטאון מביע "זעזוע ומחאה כואבת ונמרצת על חילול ה´ בהכשרת אלפי ´גיורי´ הצבא".

בהמשך הידיעה צוין כי ההחלטה התקבלה "באורח תמוה ביותר, שעל פי ההלכה גיורי צה"ל תקפים ע"פ תורתנו הקדושה".

בעקבות כך, ממשיך העיתון לדווח, "הביעו רבותינו מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א זעזוע ומחאה חריפה וכואבת על חילול שם שמיים העצום בהכשרת גיורי הצבא".

העיתון מצטט דיינים בכירים המפקפקים בכשרותם ההלכתית של הגיורים. הם טוענים כי בקורסי הגיור של צה"ל מציינים כי לא התרחשו ניסים ביציאת מצרים, וכי "הכל נעשה על פי דרך הטבע"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר