יורדים מהעץ?

מסתמן: המחאה נגד "גיורי צה"ל" תבוטל בדקה ה-90

האם "העדה החרדית" תחזור בה מהחלטתה לקיים עצרת מחאה בעקבות הכשרת גיורי צה"ל? ישיבה נוספת שהתקיימה אתמול בנושא מסמנת את הנמכת הלהבות במאבק נגד פסיקת הגר"ע יוסף ● מאחורי הקלעים: כך גובשו דרכי הפעולה, ומהיכן באה ההתקפלות ברגע האחרון? ● כל הפרטים (באקטואליה)

דוד כהן | כיכר השבת |
הפגנה ב"כיכר השבת". ארכיון (צ´: פלאש 90)

על רקע הדיווחים על מחאה שמארגנת "העדה החרדית" נגד נשיא מועצת חכמי התורה והסערה הגדולה במגזר החרדי, מסתמן כי ברגע האחרון העצרת המתוכננת תתבטל.

ניצני המחאה הראשונים בצבצו כבר בערב שבת, שעות אחדות לאחר פסיקתו הדרמטית של הגר"ע יוסף המכשירה את גיורי צה"ל.

בשבת, לאחר תפילת שחרית, דנו יו"ר ש"ס, אלי ישי, ושר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס במחאה המתפשטת. גם להם היה ברור כי יום למחרת יפתח "יתד נאמן" במתקפה אישית וחריפה נגד הגר"ע.

בני ביתו של הגר"ע יוסף סיפרו כי מרן התייחס לנושא במהלך השבת והתבטא על-כך: "לא קיים דיין שיכול לפסוק באופן וודאי. משבטלה הנבואה קיים ספק לגבי הגרים ולא ברור מי משקר", אמר.

לצד המחאה ב"יתד נאמן" שבאה, כצפוי, ב"העדה החרדית" החלו בתכנון המערכה כנגד התרת גיורי צה"ל.

החלטה דרמטית

ביום שני השבוע, התכנסו ראשי העדה החרדית ובראשם הגאב"ד הגרי"ט וייס, לדיון מיוחד בעקבות הכשרת הגיורים.

באותו ערב, התקבלה ההחלטה לקיים עצרת מחאה בכיכר השבת. ב"העדה" דיברו על מעמד ´קריעה´ ברוב עם - צעד דרמטי שנועד להביע את הזעזוע הרב שחשים מהמהלך.

בד בד, נציגי "העדה החרדית" פתחו בגישושים ראשונים בבתי גדולי ישראל מהמגזר הליטאי. אז התברר כי איש מהם לא הסכים להתייצב במרפסת המפורסמת כדי להביע מחאה גלויה נגד הגר"ע יוסף.

על רקע ההתנגדות הליטאית למהלך, התכנסו אתמול (שלישי) שוב ראשי "העדה החרדית", לדיון מכריע לקראת המחאה הצפויה.

"אחד מגדולי הדור"

בישיבה הופתעו ראשי "העדה" לגלות כי פסיקתו של הגר"ע יוסף תלויה בבחינת כל מקרה לגופו. מתברר כי בכירים בש"ס הבהירו לגורמים ב"העדה החרדית" כי וועדה מיוחדת תבחן כל מקרה ואז תכריע.

בישיבה הבהירו ראשי "העדה" כי לא יעלה על הדעת לתקוף אישית את מרן הגר"ע יוסף, שבעיניהם הוא "אחד מגדולי הדור המייצג ציבור גדול".

בתומה של הישיבה, הוחלט "לרדת מהעץ" ולבטל את עצרת המחאה שתוכננה. ב"העדה", אגב, הכחישו כי הפשקווילים התוקפים את נשיא מועצת חכמי התורה פורסמו על-ידיהם. "אין לנו יד בדבר", אמרו אתמול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר