מלחמת עולם בבני-ברק

תגובת בעלזא: בית הכנסת שלנו, הליטאים פרצו אליו

גורמים בחסידות בעלזא מגיבים לחשיפה אמש ב"כיכר השבת" על המאבק העז שמתנהל סביב בית-הכנסת "היכל שלמה" בעיר בני ברק: "בית הכנסת עבר לידינו בצורה חוקית לחלוטין, לאחר שרוב חברי העמותה שניהלה את בית הכנסת הסכימו על כך" ● מי פרץ לבית-הכנסת? "לא אנחנו" (בחדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

"לא פעלנו באלימות, נכנסו באישור, המקום הוא שלנו" - כך הגיבו אתמול גורמים בחסידות בעלזא, בעקבות הפרסום ב"כיכר השבת" על המאבק סביב בית-הכנסת "היכל שלמה" בבני-ברק.

מתברר שישנם שני צדדים למטבע והפרשה מורכבת יותר.

על פי עסקני חסידות בעלזא, אכן מתפללי בית הכנסת הוותיקים הלכו לעולמם והמניין הידלדל, אך הגבאי הראשי והאחראי על בית הכנסת פנה מיוזמתו לראשי החסידות וביקש מהם כי ישלחו אברכים לחזק את המקום.

לטענתם, קבוצת אברכים מהחסידות התגייסה לנושא במלוא המרץ ודאגה לתחזק את המקום הן בתפילות והן בשיעורי תורה.

"בשלב מסוים, החלו להגיע אברכים ליטאים למקום", מספר גורם בכיר בחסידות ל"כיכר השבת". "קיבלנו אותם בשמחה. אנחנו לא בודקים בציציות של אף אחד, אבל המתפללים החדשים, מתברר, לא אהבו את הנוכחות שלנו ויצרו חיכוכים ועימותים".

לדברי עסקני בעלזא, צו המניעה שהוציא הגר"נ קרליץ כבר לא היה רלבנטי. הוא הוצא לפני זמן רב, והנושא אושר במהלך דיון בבית-דינו של הגר"ש וואזנר.

"נכון, לפני שבוע החלפנו את המנעולים בכניסה לבית-הכנסת", מודים בבעלזא, "אבל זו זכותנו המלאה. בית-הכנסת עבר לידינו בצורה חוקית לחלוטין, לאחר שרוב חברי העמותה שניהלה את בית הכנסת הסכימו על כך".

מי, אם כן, פעל באלימות? בבעלזא טוענים שדווקא האברכים הליטאים פרצו לבית-הכנסת, ולא כפי שפורסם.

איך זה יסתיים? אנחנו שואלים. העסקן מביע אופטימיות ומעריך כי שני הצדדים - הן חסידי בעלזא והן אברכי הקהילה הליטאית ייצאו נשכרים והמחלוקת תסתיים בקרוב. "נגיע להסדר", הוא מאמין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר