פחות מחודש לאחר שנבחר:

המבקר יבדוק התנהלות הרב הספרדי בקרית-אתא

מבקר המדינה והתנועה לאיכות השלטון יבדקו את התנהלותו של אליהו מיימון שנבחר לתפקיד הרב הספרדי של קרית-אתא לפני פחות מחודש. בשבועיים האחרונים התלוננו עשרות תושבים נגד הרב מימון - שהשמיע התבטאויות גזעניות כלפיי ציבורים שלמים. לפני שבוע כינה את האשכנזים "גויים" (חדשות, חרדים)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
הרב מימון (www.0404.co.i)

פחות מחודש לאחר שנבחר לרב הספרדי של קרית-אתא - ומבקר המדינה והתנועה לאיכות השלטון הודיעו כי יבדקו את התנהלותו של אליהו מימון.

בסוף-השבוע שעבר, נחשפו ב"כיכר השבת" התבטאויות חמורות של הרב מימון כנגד הרב האשכנזי לעיר, הרב שלמה-חיים דיסקין.

כמה ימים לאחר-מכן, העניק מימון ראיון ל"ידיעות המפרץ", שם כינה את האשכנזים "גויים", לאחר שנשאל האם הוא לא חושב שהוא צריך להתחלק בסמכויות עם הרב דיסקין, הנערץ על כל תושבי העיר.

"למה לחלק? מה, אנחנו גויים? הכשרות שלי לא טובה? האוכל שלי לא טוב? תבדוק מה האשכנזים עושים בכשרות ויתברר לך שהם הגויים. האשכנזים גויים", אמר בשחצנות.

בראיון השערורייתי, לעג מימון על חסידות חב"ד שהשקיעה כספים רבים לטובת נושא המשיח. "חרטא ברטא", אמר מימון על התופעה וגם לכעס רב בעיר.

אתר 0404 שחשף את הפרשה, מדווח כי למשרד מבקר המדינה הגיעו כמה תלונות בנושא וכך גם לתנועה לאיכות השלטון ולעמותת אומ"ץ. המתלוננים, בהם דתיים וחילוניים, מבקשים לבדוק האם עבר הרב על חוק הגזענות ובכלל את התנהלותו כמי שנושא במשרה ציבורית של רב עיר.

במשרד מבקר המדינה אישרו כי קיבלו את התלונות וכך גם בתנועה לאיכות השלטון, שהבהירה כי תפעל לבירור הנושא. בתוך כך מדווח האתר כי גורמים שונים שוקלים גם להגיש תלונה במשטרה בחשד להסתה לגזענות מצידו של מיימון.

"במשך שנים אני מכבד אותו, מחבק אותו ברחוב ונותן לו כבוד גדול", סיפר אחד התושבים, "ברגע שהוא פתח את הפה הבנתי עם מי יש לנו עסק ואני בהלם גדול. האיש הזה לא יזכה לשמוע ממני אפילו את המילה ´שלום´ ברחוב. אם הייתי גס רוח כמותו, הייתי יורק לעבר הריצפה כשהוא יעבור לידי. אני מציע לו לא להראות את פניו במקומות רבים בעיר – הוא פשוט יזכה בבוז ולעג".

גורם בכיר בעירייה אמר ל"כיכר השבת" כי התושבים פגועים. "מגיע כאן רב, שרק נבחר, ויורק אש לכל הכיוונים. כולנו בהלם מוחלט. אין מילה אחרת. הוא רימה את כולם, שיקר על כולם", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר