הקרב הסתיים בפיוס

השקט והשלום אהבו? משדר פיוס בין הרבנים בקרית-אתא

אחרי קרב סוער בין הרב הספרדי והאשכנזי בקרית-אתא, השניים עלו למשדר פיוס ודיברו על השבועיים שחוללו סערה בעיר ● הרב חיים-שלמה דיסקין בחר לדבר בידידות חמה, אבל הרב אליהו מימון דווקא בחר למחזר טענות, ובהם ביקורת, על הרב דיסקין ● האם מדובר בשקט מדומה? (חרדים)

ישראל אהרון | כיכר השבת |

אחרי קרב סוער בין הרב הספרדי והאשכנזי בקרית-אתא, השניים עלו למשדר פיוס ב"קול ברמה" ודיברו על השבועיים שחוללו סערה בעיר.

הרב האשכנזי של העיר, הרב חיים-שלמה דיסקין בחר לדבר בידידות חמה אל הרב מימון וסיפר על שיתוף-פעולה פורה, אבל הרב הספרדי של העיר, הרב אליהו מימון החליט למחזר טענות משונות, ובהם ביקורת מרומזת, על הרב דיסקין.

הרב מימון אמר במשדר כי לא חשב שהרב דיסקין מסוגל להוריד תעודות כשרות... "הוא איש נחמד", עקץ בציניות.

כזכור, הכל החל בחודש שעבר. ב"כיכר השבת" נחשפו התבטאויות חמורות של הרב מימון כנגד הרב דיסקין. כמה ימים לאחר-מכן, העניק מימון ראיון ל"ידיעות המפרץ", שם כינה את האשכנזים "גויים", לאחר שנשאל האם הוא לא חושב שהוא צריך להתחלק בסמכויות עם הרב דיסקין, הנערץ על כל תושבי העיר.

"למה לחלק? מה, אנחנו גויים? הכשרות שלי לא טובה? האוכל שלי לא טוב? תבדוק מה האשכנזים עושים בכשרות ויתברר לך שהם הגויים. האשכנזים גויים", אמר בשחצנות.

בראיון השערורייתי, לעג מימון על חסידות חב"ד שהשקיעה כספים רבים לטובת נושא המשיח. "חרטא ברטא", אמר מימון על התופעה וגם לכעס רב בעיר.

שבוע לאחר אותו ראיון, מבקר המדינה והתנועה לאיכות השלטון הודיעו כי יבדקו את התנהלותו של מימון. למשרד מבקר המדינה הגיעו כמה תלונות בנושא וכך גם לתנועה לאיכות השלטון ולעמותת אומ"ץ. המתלוננים, בהם דתיים וחילוניים, ביקשו לבדוק האם עבר הרב על חוק הגזענות ובכלל את התנהלותו כמי שנושא במשרה ציבורית של רב עיר.

במשרד מבקר המדינה אישרו כי קיבלו את התלונות וכך גם בתנועה לאיכות השלטון, שהבהירה כי תפעל לבירור הנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר