פרסום ראשון ב"כיכר השבת"

הגאב"ד נגד עורך-הדין של חן: מדוע ביקשו מאליאור לשתוק?

באולם ביהמ"ש, בו נגזר הדין של אליאור חן, נכח הרב אברהם פרויליך שהגיע בשליחות גאב"ד "העדה" ● "הוא ביקש להעביר מסר שאין לנהל משפט בלי סניגור. עוה"ד של חן הטעה ומטעה אותו, כשהוא מבקש ממנו לשתוק", אומר פרויליך בשיחה עם "כיכר השבת" ● עו"ד עטרי בתגובה: "אין לו מושג בחקירה" (חרדים)

מנחם כץ, בני סגל | כיכר השבת |
פרויליך וחן, היום (צילומים: פלאש 90)

24 שנות מאסר, חמישים אלף שקלים לשישה ילדים ומאתיים אלף שקלים לשני ילדים נוספים - זהו גזר-הדין שקיבל אליאור חן, מי שהואשם בסדרת מקרי התעללויות בילדי משפחת ש´.

שופט בית-המשפט נכנס לאולם בית-המשפט בשעה 14:30 במדויק, הקריא את סיכום גזר-הדין בתוך זמן קצר ולא שעה לבקשת חן לומר מספר מילים.

מי ששהה בבית-המשפט במפתיע הוא הרב אברהם פרויליך, עסקן "העדה החרדית" (המוכר לציבור מפרשת "האם המרעיבה") שהביא עמו מסר מגאב"ד "העדה החרדית" הגרי"ט וויס שליט"א.

בסיום הקראת גזר-הדין ולאחר שיצא השופט מהאולם, התפרץ פרויליך לעבר עורך-דין אריאל עטרי ואמר לו: "אין לי טענות לשופט, יש לי טענות עליך, איך במשך שנתיים לא נתת לאליאור חן לומר מילה להגנתו". מאבטחי בית-המשפט הפרידו בין השניים.

אנשיו של חן רצו להציג בפני השופט עורכת-דין חדשה, ולשחרר את עטרי מהייצוג, אולם כאמור השופט לא הסכים לשמוע אף מילה ויצא מהאולם.

לאליאור חן, זכות הערעור לביהמש"פ העליון בתוך 45 יום בלבד.

פרויליך: "מעשה עטרי - פשע"

"הגאב"ד ביקש ממני להעביר מסר בבית-המשפט שאין כזה דבר לנהל משפט בלי סניגור", אומר הרב פרויליך בשיחה בלעדית עם "כיכר השבת". לדבריו, "עורך-הדין עטרי הטעה ומטעה את אליאור חן. הגאב"ד הביע התנגדות לנוהל השתקת חן".

"אליאור חן היה בבידוד תקופה ארוכה וראה לאורך כל הזמן הזה רק את עורך-הדין. זה נתן לעורך-הדין לשלוט על כל המחשבות של אליאור. לצערי, אליאור הוא צעיר נאיבי, פרמטיבי וחסר ניסיון. הוא מעולם לא עמד מעל הדוכן של בית-המשפט. כולם ראו שחלק מהעדויות נגדו היו שקרים מדהימים", אומר פרוליך בזעם.

"תחשוב שעד יגיד בבית-המשפט שכעת השעה חמש לפנות בוקר, למרות שכעת חמש בצהריים. השופט ירים כבה וישאל את עורך-הדין ´מה יש לך לומר?´ והוא ישיב ´אין לי מה לומר´... אין לנו טענות נגד השופט, דחקו אותו לפינה עם קטגור, עם פרקליטות, עם חוקרים, עם עדים ובלי שהסינגור אומר מילה. ´אין לדיין אלא מה שעיניו רואות´.

"זה מעשה פשע של הסינגור", תוקף פרויליך את עטרי. "אחרי שיצאנו מבית-המשפט הוא הזמין אותי למשרדו ואמר שיסביר לי שם מדוע הציע לאליאור חן לשתוק. לא הסכמת לבוא אליו, כי לא ראיתי שחכמה יוצאת מטפשות. מאז ´משפט דרייפוס´ לא היה כזה מקרה".

מה מביא אותך ואת "העדה החרדית" להיכנס לתיק המסובך הזה?

"שום-דבר כאן לא מסובך. אליאור חן הכניס אליו אנשים הביתה, בלי לדעת את הרקע שלהם. צריכים להציל את אשתו של אליאור חן, היא אשה צדיקה. פיזרו את המשפחה שלהם לרסיסים. אמרתי לעורך-הדין עטרי שהוא היה צריך לטפל בלקוח - בדיוק כמו שהיה מטפל בילד שלו. סקנדל - זה מה שהיה כאן".

עו"ד עטרי: "לפרוליך אין מושג בחקירה"

עורך-הדין עטרי לא מתרשם מדבריו של הרב פרוליך והוא עונה בנינוחות על טענותיו. "הרב פרויליך הראה היום את פניו לראשונה בבית-המשפט", הוא אומר בשיחה עם "כיכר השבת".

"אין לו שמץ של מושג על החקירה, או על מה שאירע במהלך המשפט. במשך שנה וחצי, קו ההגנה היה ידוע היטב ולא פרוליך ועסקנים אחרים חשבו שיש מקום להביע דעה אחרת. בנוגע לקו ההגנה שלנו - התקיימו מספר רב מאוד של פגישות עם חן ובני משפחתו, מתוך הבנה של חומר החקירה ולאור הגישה של בית-המשפט. חן ובני משפחתו נתנו הסכמתם לכל צעד, מלכתחילה.

"היום הוזמן פרויליך להגיע למשרדי, עם ברצונו להבין דבר וחצי דבר לגבי המשפט. הוא בחר להימנע, וחבל שכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר