שאגת אריה חוזרת?

קמפיין ענק יוצא הבוקר לדרך: אריה דרעי, עם ישראל זקוק לך

הבחירות בפתח? > תחת הכותרת "אריה, עם ישראל זקוק לך", מתפרסמות היום מודעות ברשת המקומונים "קו עיתונות" הקוראות לדרעי לשוב לחיים הפוליטיים ● היעד - על פי הקמפיין: ראשות הממשלה ● על החתום: "התנועה למען כלל ישראל" ● מי עומד מאחורי הקמפיין החדש? חשיפה (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |
דרעי והגר"ע. ההסטוריה חוזרת. (פלאש 90)

"אריה, עם ישראל זקוק לך", זהו הסלוגן המלווה את הקמפיין לחזרתו של אריה דרעי לחיים הפוליטיים, קמפיין שהחל הבוקר בסדרת מודעות ענק שפורסמו ברשת "קו עיתונות".

על פי הקמפיין, אין ספק כי אם היה אריה דרעי ניצב בראש חזית דתית-חרדית, הייתה זו המפלגה הגדולה בארץ, והקובעת את זהותו של ראש הממשלה הבא, כשאולי אף יהיה זה אריה דרעי עצמו, בין היתר בעקבות העובדה כי לתמיכה צפויות להצטרף גם המפלגות הערביות.

על המודעת חתום גוף בלתי מוכר, המכנה עצמו "התנועה למען כלל ישראל". מי עומד מאחורי הגוף הנ"ל, ומיהו בעצם מזמין הפרסום? בשלב זה נותרה מסרב מזמין הקמפיין לחשוף את זהותו בתקשורת.

כך או כך, הקמפיין החדש כבר עורר הבוקר תגובות רבות, של מתנגדי דרעי מחד, ושל המצפים לחזרתו מאידך, ונראה כי המדובר רק בתחילתו של המהלך לחזרתו של דרעי לזירה.

אריה דרעי. רבותי ההסטוריה חוזרת.

בלעדי, נוסח המודעה:

בתוך כל השינויים העולמיים, מחירי הנפט, קריסת הנדל"ן, זינוק הנדל"ן רעידות אדמה, חקירות שחיתות וכו´ וכו´, מישהו צריך לקום ולעשות מעשה. המישהו הזה צריך לטפל לא בדברים הרחוקים העולמיים, החיצוניים, שהם אמנם משפיעים עלינו, אך אנו איננו משפיעים עליהם".

אותו "מישהו", צריך לקום ולטפל בנושאים המיידיים הכואבים לנו. באחריות, ברצינות, בחכמה, בפיוס. כך בפשטות, המישהו הזה צריך לאחד את חלקי העם, לעשות את החשבון הרחב של הדברים החשובים לכולנו, להניח בצד את העניינים האישיים, ולחבר אותנו כציבור, כקהילה, כעם. מישהו צריך לקחת אחריות ציבורית ולאומית.

מכל המפלגות, מכל המועמדים הראויים ואלו שחושבים עצמם לכאלו, ישנו אחד שמבטא את הצורך הרחב ביותר, הבסיסי ביותר, של שילוב צרכי הכלל והפרט, באופן הרחב ביותר, מתוך השקפה יהודית ערכית וחינוכית ומתוך הבנה חברתית וכלכלית.

את הנושאים הקשים ביותר, המחלוקות הגדולות ביותר, התשובות הכואבות ביותר, הוא מסוגל ויודע לבשר ולפתור בדיפלומטיה מעשית. ייתכן, ולעיתים היא נדמית שאינה בנועם הליכות, אלא בחכמת הפוליטיקה, אבל זה מה שנדרש ממנהיג ציבור (ובלשוננו ש"ץ): מנהיגות, יכולת ניתוח, יכולת הכרעה, יכולת הוצאה לפועל וכמובן – בראש ובראשונה - סייעתא דשמיא.

אין ספק, כי לו היו נערכות היום בחירות אישיות לראשות הממשלה, אזי בחיבור של המפלגות החרדיות, הדתיות והחברתיות יחד (וי"א גם הערביות), יכולים היו להעמיד את אריה דרעי במקום הראשון, ובפער ניכר מול ציפי לבני ובנימין נתניהו.

אין ספק, כי לו היו המפלגות החרדיות והדתיות מחליטות ליצור "מפלגת על" משותפת – תוך שמירת הזהות הסיעתית והייחודיות בנושאים הפרטניים, כי אז הייתה זו המפלגה הגדולה ביותר בארץ, והמחליטה גם על זהותו של ראש הממשלה.

אין ספק, כי אם גדולי ישראל יחליטו לקרוא לנציגיהם ולהורות להם "הולכים יחד – כאיש אחד בלב אחד" (כמובן תוך שמירת ענייני ההשקפה וההלכה – כ"א לפי פוסקיו, ומתוך רגישות לדרך של שיתוף ואחווה) תוך העמדת אריה דרעי בראשות הרשימה המאוחדת, תהיה זו לבטח המפלגה הגדולה בארץ. גם הצעירים, הפגועים, העייפים, המורדים וכו´ יצטרפו בלב חפץ למהפך).

אין ספק, כי אם מרן הראשון לציון יקרא לאריה דרעי לחזור ולעמוד בראשות תנועת ש"ס, כי אז תנועת ש"ס תתחזק כנראה בחזרה לטווחי ה-17-18 מנדטים.

אין ספק, כי אם אריה דרעי יקים רשימה עצמאית, דתית וחברתית, כי אז – לפי הסקרים והערכות, תזכה הרשימה ל-7-8 מנדטים (חלקם כנראה, יגזרו מתוך הרשימות הדתיות והחרדיות הקיימות).

לכן אין ספק, כי אריה דרעי חייב לחזור, עכשיו!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר