הרב עמאר חושף:

"רבנים בעולם וגם בישראל גיירו גויים תמורת בצע כסף"

הראשון-לציון הגר"ש עמאר חושף: "קיבלנו עדויות על כמה רבנים שגיירו תמורת כסף - בארה"ב, באירופה ובדרום אמריקה. וידאנו ואכן זו מציאות קיימת ● הרב גילה שהבעיה גם בישראל: "גם בארץ היו מקרה אחד או שניים כאלו, אבל במערכת בתי הדין ובגיור הצה"לי אין בכלל מקרים כאלו". בלעדי (חרדים)

יצחק רבינוביץ | כיכר השבת |

ועדת העלייה והקליטה של הכנסת דנה היום (רביעי) בעיכובים שמטיל משרד הפנים על עלייתם לארץ של גרים, שהתגיירו בגיורים אורתודוקסים בארה"ב.

בישיבה, שהתקיימה בלשכת הראשון לציון הרב שלמה עמאר, גילה הרב הראשי כי המגבלות הוטלו כדי לוודא שמדובר בגיור כהלכה – כיוון שהתגלו מקרים בודדים של גיור תמורת תשלום.

לדברי הראשל"צ, "קיבלנו עדויות על כמה רבנים שגיירו תמורת כסף בארה"ב, באירופה ובדרום אמריקה. אלו אמנם רק בודדים, שוליים-שבשוליים, אבל וידאנו ואכן זו מציאות קיימת.

"גם בארץ", גילה הרב, "היו מקרה אחד או שניים כאלו, אבל במערכת בתי הדין ובגיור הצה"לי אין בכלל מקרים כאלו – ואני אומר זאת בכל האחריות. יש רבנים שהכרנו בגיורים שלהם וכשגילינו שמעורב בתהליך גם כסף - הפסקנו להכיר בהם".

"לא נקבל גיור באינטרנט"

יו"ר הוועדה ח"כ דני דנון (הליכוד) הזדעזע מהנתונים ואמר "כי כולנו רוצים לראות עוד ועוד יהודים עולים לארץ, אך איננו מוכנים לקבל גיור באינטרנט או בדואר". דנון הבטיח "כי נטפל בבעיה שנוצרה בגלל קומץ אנשים".

הרב עמאר הדגיש כי "גיור צריך שיעשה ע"פ ההלכה וגם רבנים אורתודוקסים הרבנות הראשית מבררת שהם גיירו אכן ע"פ ההלכה".

לדבריו, כיוון שיש בסוגיה צדדים משפטיים הוא מכין הצעה מסודרת בתיאום עם הפרקליטות ומרשם האוכלוסין, כדי למנוע עלייה לארץ של מי שקיבל תעודת גיור שלא כדין.

הרב הראשי העריך כי הנוהל החדש יהיה מוכן בתוך כחודש, ויו"ר הוועדה דנון קבע לעקוב אחרי הטיפול בפרשה מיד בתחילת מושב הקיץ של הכנסת.

הרב עמאר הוסיף כי "גם בארץ לא כל רב מגייר אלא רק בתי דין. בארה"ב יכול יהודי להתחתן בניו יורק ולמחרת להתחתן עם אישה אחרת שוב בוושינגטון, כי אין שום מערכת שמפקחת ורישום אחיד. לעומת זאת, כאן בארץ זה כמעט בלתי אפשרי, ובימים אלו אנו בתהליכים של יצירת מערכת דומה בארה"ב כדי למנוע תקלות שכאלו גם בענייני נישואין וגירושין".

ושוב: פלסנר נגד הדת

ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) מחה על קיום הישיבה בלשכת הרב הראשי, ואמר כי בג"ץ קבע שמי שהתגייר בקהילה מוכרת, יכול לעלות לישראל, אך רק כעשרה בתי דין אורתודוקסים מוכרים לגיור בצפון אמריקה, מתוך למעלה מאלפיים קהילות יהודיות. גם ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) אמר כי רק שבעה מתוך מאות רבות של רבנים בארה"ב, כולל חרדים, מורשים לגייר וזה בניגוד לרצון לעודד עלייה לארץ.

ח"כ מרינה סולודקין (קדימה) סיפרה על תלונה שקיבלה מהרב יובל נוב מקהילת בולטימור, שנמנע ממנו לגייר, ואמרה כי "נוצר עימות בין דת ללאום". הרב עמאר ענה כי הפיקוח ההדוק של בתי דין מוכרים ובודדים נוצר כדי למנוע אותן תופעות בודדות של רבנים שגיירו תמורת תשלום, והבטיח כי בנוסף לעשרת בתי הדין לגיור בצפון אמריקה שכבר הוקמו, יוקמו בקרוב בתי-דין נוספים.

דניאל סלומון, היועץ המשפטי של רשות האוכלוסין במשרד הפנים הבהיר כי מאז ומעולם פנה משרדו לרבנות הראשית כדי לברר מהי קהילה מבוססת ופעילה היכולה לגייר. הרב יואל טסלר, רב הקהילה בפוטומק, מרילנד, סיפר כי קהילתו מונה 500 משפחות אורתודוקסיות והוא עצמו קיבל סמיכה לרבנות מהרב יוסף-דב סולובייצ´ייק ובמשך כשלושים שנות כהונתו גייר כ 300 איש שעד היום הוכר גיורם.

"אני בתהליך עלייה לארץ ורוצים לעלות אתי חלק מבני הקהילה וחלק מהגרים. לפני כשנתיים התברר שלא מכירים בגיורים שלי", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר