חשיפה: האיחוד האירופי למען החרדים

האיחוד האירופי יודיע בקרוב על פרויקט תמיכה מיוחד לרשויות המקומיות והערים החרדיות בישראל - כך נודע ל"כיכר השבת". המגבלה היחידה, אך ורק על ערים שבגבולות הקו הירוק. בני-ברק, כן. ביתר-עלית, לא. שגריר ´האיחוד´ בישראל ציין כי הם מכירים בחשיבותה ומעמדה של הקהילה החרדית בישראל (בארץ)

בני סגל | כיכר השבת |

האיחוד האירופי יודיע בקרוב על פרויקט תמיכה מיוחד לרשויות המקומיות והערים החרדיות בישראל - כך נודע ל"כיכר השבת". המגבלה היחידה, אך ורק על ערים שבגבולות הקו הירוק. בני-ברק, כן. ביתר-עלית, לא.

את הבשורה על כך מסר שגריר האיחוד בישראל מר אנדרו סטנדלי במפגש מיוחד וישיר עם שורת עיתונאים חרדים, עמם סעד ארוחת צהריים במלון ´קינג דיוויד´ בירושלים.

אם עד עכשיו נשמעו הטענות על התפיסה הפרו-פלסטינית של האיחוד, נראה שהכוונה של המנהיגים האירופיים, ששמים באחרונה דגש על מעורבות גבוהה בסוגייה הפלסטינית-ישראלית. כך, למשל, שרת החוץ של האיחוד ביקרה באחרונה באזורנו, חמש פעמים.

השגריר הדגיש שהמחויבות של האיחוד כלפי ישראל, אינו מוטל בספק ואם התחושה הכלל-ישראלית היא כי ישנה העדפה לפלסטינים הרי ש"אולי צריך לחזק את ההסברה".

למשתתפים אף דווח כי האיחוד האירופי הוא למעשה השותף הכלכלי מספר אחת של ישראל בעולם ולכן המעורבות שמגלה האיחוד גם ביוזמות רווחה ופיתוח, גבוהה והמטרה היא להרחיב את הפעילות הזו גם מעבר לארגוני השמאל וזכויות האדם.

באיחוד, ציין השגריר, מכירים בחשיבותה ומעמדה של הקהילה החרדית בישראל. בגלל כך, התעניין השגריר מהי התפיסה המדינית החרדית בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני.

ההמלצה של העיתונאים, שהרחיבו עבור השגריר בהסברים על החרדים בישראל, לקיים ביקורים אצל גדולי ישראל, כדי לשמוע מהם את העמדות החרדיות הרשמיות גם המדיניות, התקבלה באהדה והוא הודיע כי ישמח לעשות זאת ויפעל לשם כך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר