ראש ישיבת גרודנא לתלמידיו:

טילים באשדוד? "בגלל הרפיון בהיכלי הישיבות, לאחר פורים"

הגאון רבי דב צבי קרלנשטיין, ראש הישיבה, שוחח עם התלמידים המבוהלים לאחר נפילת הטיל באשדוד ואמר להם: "בימי הפורים ולאחריהם יש ריפיון בהיכלי התורה ולכן יש לאויבי ישראל כח לפעול" ● את מאות תלמידי ישיבת גרודנא האזעקה תפסה בעיצומו של הלימוד ● פרסום ראשון (חרדים)

בני סגל | כיכר השבת |
ראש הישיבה לצד זירת נפילת טיל (ויקפדיה, פלאש 90)

בעוד שני ´חדרים´ באשדוד משגרים בשעה זו את תלמידיהם לביתם, ומחר, יום חמישי וביום שישי לא צפויים להתקיים הלימודים בעיר, בשל הוראות החירום שניתנו מאגף המל"ח בעירייה, מגיעה ל´כיכר השבת´ התייחסות מעניינת מאמש.

ראש ישיבת גרודנא באשדוד נשא דברים לאחר האזעקה שנשמעה בעיר. הגאון רבי דב צבי קרלנשטיין אמר בשיחה למאות בני הישיבה בקרית פוניבז´ באשדוד: "אם תעזבני יום יומיים אעזבך. הדבר נובע מכך שבימי הפורים ולאחריהם יש ריפיון בהיכלי התורה ולכן יש לאויבי ישראל כח לפעול".

אמש, בשעות הערב המאוחרות הדהדה באשדוד אזעקה עולה ויורדת, רגעים אחדים לפני המתקפה על העיר.

את מאות בני ישיבת גרודנא האזעקה תפסה בעיצומו של הלימוד. לאחר תום האזעקה תכנן ראש הישיבה לבוא לישיבה ולשוחח בפני הבחורים. הבחורים ותושבי קרית פוניבז´ ששמעו על כוונת רבם ראש הישיבה שליט"א מיהרו ועלו לביתו, כדי שלא יטרח.

בדברים שנשא, כאמור, ראש הישיבה לאחר חצות הלילה במעונו הוא הסביר כי העובדה שהטרור גובר היא משום ש"בימי הפורים יש רפיון מסויים בהיכלי התורה וכמו שנאמר אם תעזבני וכו´ יומיים אעזבך ולכן בכוחם של אויבי ישראל להתגבר עלינו.

"אני מקווה", הוסיף ראש הישיבה, "שלא יהיה כלום אבל אם יהיה ח"ו, יש לעשות השתדלות וללכת למקום מוגן".

הגרד´´צ הוסיף בדבריו כי יש להתחזק עד סוף הזמן לקראת ימי הפסח.

לאחר השיחה ציינו התלמידים בישיבה כי גם במלחמה הקודמת שהייתה לפני שנתיים החלה בימי החנוכה, בזמן שבישיבה לא התקיימו לימודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר