דרמה בבירה

עיריית ירושלים לשורת בכירים חרדים: "תתפטרו, או שנפעל"

שורה ארוכה של בכירים ב"אגף לחינוך חרדי" בעיריית ירושלים עומדים על סף סיום עבודתם. הסיבה: נטען כי לא נכחו שעות ארוכות במקום העבודה, ורימו את המערכת ● הבכירים, מצידם, מכחישים את הטענות בתוקף ומאשימים בכיר בעירייה שמתנכל לחרדים מהרגע שמונה (אקטואליה, ארץ)

בני סגל | כיכר השבת |
ראש העיר, ניר ברקת על רקע העירייה (פלאש 90)

דרמה של ממש בעיריית ירושלים: ברוך הלפגוט, דוב פוקס, אפריים דייטש, איציק הלי, יוכי טולדנו ועוד כמה עובדים ב"אגף לחינוך חרדי" בעיריית ירושלים, נדרשו להודיע בתוך 72 שעות על התפטרותם מהמשרה.

שורת הבכירים נקראו אתמול לשיחה בחדר מנכ"ל העירייה, ובנוכחות מנהל אגף משאבי אנוש ויו"ר וועד העובדים. בפניהם הוצגו טענות קשות על כך שלמרות החתמת הכרטיס בשעון הנוכחות בעירייה, שעות ארוכות הם לא נכחו במקום העבודה.

גם מנהל האגף, איש עם כוח רב, איתמר בר עזר נקרא לבירור והוצגו בפניו שאלות קשות בנושא. בפני הנקראים הוצגה האפשרות הבאה: להתפטר בתוך שלושה ימים או שייפתח נגדם הליך משמעתי.

גורמים המעורים בנעשה בעיריית ירושלים טוענים כי מדובר במסע רדיפה מכוון של בכיר בעירייה, המבקש להתנכל לחרדים.

עובדת חרדית הוחלפה באחרת

חשוב לציין כי חלק מהבכירים עובדים גם פיזית מחוץ לבנייני העירייה כמו ברישום לגני הילדים, פיקוח על בניית כיתות, חינוך מיוחד ועוד. עיקר הטענה היא כי אין ראיות של ממש נגדם וכן לא ניתנה להם האפשרות לנסות ולהגן על עצמם. כמו כן, מדובר בעובדים מסורים שעובדים בשכר זעום יחסית.

אנשי המנהלה הציגו טענות לעובדים על קניות בזמן העבודה ולחלק אף אמרו כי נערכו מעקבים אחריהם. אחת העובדות שנקראה לשיחה כמעט התמוטטה. היא טענה כי מדובר בשקרים, ורק לאחר שעה ארוכה נקראה שוב והודו בפני כי טעו לגביה והחליפו אותה בעובדת אחרת.

הנציגים החרדים בעירייה רואים את הצעד בחומרה וטוענים כי באגפים שלמים אחרים בעירייה לא יעזו לגעת או לבדוק - ורק כשזה מגיע לחרדים, איש הישר בעיניו יעשה. "7,000 עובדים יש בעירייה - דווקא 15 עובדים מהחינוך החרדי הם הבעיה?", תהו הבכירים.

יש לציין כי האגף לחינוך חרדי מעסיק כ-60 עובדים הממונים על כ-250 אלף תלמידים, מספרים כמעט זהים לאגף החילוני המקביל - מנח"י - שם מועסקים כ- 200 עובדים למספר דומה של תלמידים.

"יש פה התנפלות מכוונת שמטרתה לחנך את הציבור החרדי בירושלים", אמרו הנציגים. "החלטנו להלחם בכל הכוח נגד הצעד הזה".

לא היה ניתן להשיג את תגובת עיריית ירושלים, נכון לשלב הזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר