פרסום ראשון

אתר ´מלשינון´ חרדי; "נחשוף מינויים פוליטיים של ש"ס"

המלחמה סביב הקמת המועצה הדתית באלעד מאיימת להפוך לסערה ארצית: עו"ד ר´ שמואל גרוסמן - חבר מועצת העיר, השיק אתר "מלשינון" המבקש מהציבור למסור לו מידע אודות "מינויים שאינם לצרכי הדת, ומשיקולים פוליטיים". המטרה: בג"ץ כנגד המינויים של ש"ס. מרגי: הכל בשקיפות (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |
יש ועדה ויש לוגו

חשיפה: ´מלשינון המועצות הדתיות´. אתר מיוחד שהושק היום ונועד למטרה אחת ויחידה - מסירת מידע הנוגע למינויים פוליטיים של ש"ס ושחיתות במועצות הדתיות ברחבי הארץ.

מאחורי האתר, עומדת "הוועדה הציבורית לבדיקת מינויים פוליטיים במועצות הדתיות, בפיקוח עו"ד שמואל גרוסמן". ע"פ המופיע בו, מטרתו הינה, איסוף מידע אודות "שירותי הדת במועצות הדתיות, ולוודא כי כספים אינם מבוזבזים עבור מטרות לא ענייניות שאינן קשורות לדת ואף מפריעות לצרכי הדת".

מועצה דתית באלעד?

המדובר, במהלך שהינו המשך ישיר להודעתו של השר על מרגי על החלטתו למנות מועצה דתית באלעד, מינוי שנעשה כידוע למרות התנגדותם הנחרצת של גדולי ישראל רבים, כמו מרן הגרי"ש אלישיב, מרן הגראי"ל שטינמן, מרן הגר"ש וואזנר וגדולי ישראל רבים נוספים, שחתמו כי הם מתנגדים בכל תוקף למינוי מועצות דתיות באלעד ובמודיעין עילית.

השר מרגי - יש לציין, נחוש להמשיך ולהקים את המועצה הדתית בעיר, כאשר בכך הוא מתעלם לא רק מחתימות גדולי ישראל המופיעות על מכתב ההתנגדות, אלא גם מהוראות משרד האוצר, ששיגר מכתב מיוחד לשר מרגי, בו הוא מורה לו, שלא להקים מועצות דתיות חדשות במקומות שאין עדיין מועצות כאלו, וזאת מהיעדר מקורות תקציביים.

מינויים פוליטיים

מי שמוביל כיום את המלחמה במינוי המועצה הדתית באלעד, שהחלה כבר את הליך המינוי בפועל, הינו איש דגל התורה וחבר מועצת העיר אלעד - עו"ד ר´ שמואל גרוסמן, שהוא "במקרה" גם אחיינו של רב העיר - הגרש"ז גרוסמן, המתנגד נחרצות להקמת המועצה הדתית, וזאת בנימוק, כי "מדובר בהרס הדת, שנעשה אך ורק למען מינויים פוליטיים, ולא לטובת שירותי הדת בעיר".

במכתב ששלח עו"ד גרוסמן לשר לשירותי דת יעקב מרגי, תחת הכותרת "חוסר תום לב – והתנהגות אסורה", טוען עו"ד גרוסמן כי כל הליך המינוי היה מתואם בין ראש העיר לבין השר באופן בלתי חוקי, וכל זאת על מנת להביא למינויו של איש ש"ס: "על פי מידע שהגיע לידי, במכתב הראשון והסודי ששלחת לעירית אלעד בעניין הקמת מועצה דתית לכאורה תיאמתם ביניכם כי השר ישלח לראש העיריה מכתבים, ואילו ראש העיריה בכוונה תחילה לא ישיב למכתבים, וכך נעשה בפועל!".

לדברי גרוסמן, נעשה כך "על מנת שהשר יהיה רשאי להקים ולבחור הרכב למועצה דתית באלעד, וכפועל יוצא לשלוט על מינוי ראש מועצה דתית- שכמובן יהיה מינוי פוליטי של איש ש"ס (מן הסתם קרוב משפחה של חבר כנסת בהווה או בעבר, והעיקר פעיל ש"ס)".

המועצה והקומבינה

עו"ד גרוסמן גם מוסיף ומאשים, כי "כמובן שבמסגרת ההסכם הפסול והסודי, לא נשלחו הודעות לכל הגורמים הנוספים בגוף הבוחר – והעיקר שניתן יהיה לעקור את הבחירה החופשית בצורך בהקמת המועצה הדתית (דבר מיותר כשלעצמו) בכלל, והשפעה על חברי המועצה הנבחרת בפרט, ונועד לכאורה אך ורק לספק ג´וב נוסף לפעילים פוליטיים".

בשלב הבא כבר רומז גרוסמן ומשגר את האיום המרכזי מבחינתו, כנגד כל מינויי ש"ס במועצות הדתיות בכל רחבי הארץ: "מלבד שמינוי האנשים הפוליטיים בכל רחבי הארץ כראשי מועצות דתיות, לעניות דעתי גובל בפלילים ומהוה ניצול כוח שלטוני וציבורי להפקת טובות הנאה ומטרות פרטיות (המשרד היחיד במדינה שממשיך להתנהג כמו במדינות העולם השלישי, וממנה חסרי כל הכשרה ושלעיתים הרזומה היחיד אותו הם נושאים הוא קשר ישיר ופוליטי למפלגת ש"ס)".

המלשינון

המהלך היום של פתיחת ה"מלשינון", נועד להיות לא רק הנפת אצבע ברורה של איום כלפי השר, באם ימשיך במהלכי ההקמה של המועצה הדתית באלעד, אלא משמש גם, ואולי בעיקר, לאיסוף חומר שישמש ככל הנראה בקרוב, בבג"ץ שיוגש כנגד הקמת המועצה, בג"ץ שלדברי עו"ד גרוסמן, לא יהיה רק כנגד המועצה הדתית באלעד, אלא כנגד כל המינויים הפוליטיים במועצות הדתיות בכל רחבי הארץ.

על פי דברי ההסבר המופיעים באתר החדש, "היות ונושא שירותי הדת הניתנים על ידי המועצות הדתיות, הינו בעל חשיבות רבה לכל מי שזקוק לשירותים אלו; והואיל וכולנו מעוניינים לוודא שאכן המינויים נעשו בהתאם לצרכי הדת האמיתיים, לפי כללי הצדק והיושר, ולוודא שכל המשאבים האמורים להיות מופנים לשרותי דת אינם מבוזבזים עבור מטרות לא ענייניות שאינן קשורות לדת ואף מפריעות לצרכי הדת; והיות וברצוננו לוודא, שלא נעשה שימוש לרעה באיוש התפקידים והמשרות, במשרות עצמן ובסמכויות, באופן לא מוצדק וכקרדום לחפור בו".

המטרה: ביעור המינויים הפוליטיים

יוזמי האתר פונים למעשה באופן ישיר לציבור הרחב, ו"קוראים לכל מי שבידו מידע רלוונטי להעבירו לידנו, על מנת שנוכל לפעול לביעור נגע המינויים הפוליטיים ולהביא לכך שאיוש המועצות הדתיות ייעשה לפי התאמה וכישורים של המועמדים ולא לפי קשרים והסכמים פוליטיים".

"אם ידוע לכם על מינוי במועצה דתית, על התקשרות עסקית של מועצה דתית או על הנחיה מנהלית של גורם במועצה דתית, שניתנו מסיבות שאינן רלוונטיות לצרכי הדת, ובפרט משיקולים פוליטיים - אנא היכנסו לקישור שלהלן ודווחו לנו".

תגובת השר מרגי

ומה מגיבים בש"ס? אלון נוריאל - יועץ התקשורת של השר לשירותי דת יעקב מרגי מסר בתגובה, כי "כל המהלכים להקמת המועצה הדתית מתואמים ומוסכמים על הרבנים. השר התחייב בעבר והיום שכל הליך הבחירה יעשה כדת וכדין בשקיפות מלאה".

יש ועדה ויש לוגו
חתימות גדולי ישראל כנגד המועצת הדתית באלעד ובמודיעין עילית
"חוסר תום לב והתנהגות אסורה". עו"ד גרוסמן מאיים
"אין להקים מועצה דתית". מכתב משרד האוצר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר