המאבק על בית-הכנסת בבני-ברק: ניצחון חלקי לגור

התפתחות בפרשת בית-כנסת המריבה ברחוב ירושלים בבני-ברק: חסידי גור שנאבקים על השליטה מול בוגרי "אור יהודה", מציגים צו מניעה דרמטי. בשבוע שעבר, במפתיע, הם קיבלו מידי המשטרה את מפתחות בית-הכנסת ואמש פנתה עמותת פא"י לבית המשפט השלום בתל-אביב, בבקשה לצו מניעה שיעניק להם שליטה במבנה בימות החול

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

לפני יותר מחודש, חשף "כיכר השבת" את המאבק המתחולל סביב בית הכנסת ברח´ ירושלים בבני-ברק, בין חסידי גור לבוגרי ישיבת "אור יהודה".

בתחילה היה נראה כי ידם של בוגרי הישיבה על העליונה, שכן המשטרה פסקה להשאיר את המצב הקיים ולהותיר את השליטה בידיהם.

אלחא כעת מתברר שמחת בוגרי "אור יהודה" אולי היתה מוקדמת מדי. בכל התקופה הזאת, חסידי גור לא אמרו נואש ומתחת לפני השטח ובדיסקרטיות מוחלטת הם ישבו ותיכננו את המהלך הבא.

בשבוע שעבר, במפתיע, קיבלו החסידים מידי המשטרה את מפתחות בית-הכנסת ואמש פנתה עמותת פא"י לבית המשפט השלום בתל-אביב, בבקשה לצו מניעה שיעניק להם שליטה במבנה בימות החול, בזמן שבשבתות הוסכם ששני הצדדים יתפללו יחד.

ואכן, להפתעת הכל חתם השופט מנחם קליין על צו המניעה המעניק יתרון משמעותי לקבוצת החסידים במאבק על השליטה בבית-כנסת המריבה.

ל"כיכר השבת" נודע כי לתמונה הוחזר הרב צבי ביאליסטוצקי, וזה מסייע לקבוצת החסידים במאבק המשפטי.

בשעה האחרונה, מגובים בצו המניעה המפתיעה, הגיעו החסידים אל המבנה.

ניסינו לקבל את תגובת ביאליסטוצקי עצמו אך מקורביו מסרו לכיכר השבת כי "כרגע הוא אינו יכול לדבר משום שהוא באמצע מסירת שיעור תורני בישיבת גור בראשון לציון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר