שלום במרומיו

הגרי"ש אלישיב הכריע: טירקל ימונה לבורר בסכסוך בפוניבז´

פוניבז´ הולכת לגישור אצל השופט יעקב טירקל - כך הכריע מרן פוסק הדור, הגרי"ש אלישיב, בתום דיון ממושך ● מיד לאחר חג הפסח, יגישו עורכי דינו של הגר"ש מרקוביץ לבית המשפט המחוזי בתל אביב את הסכמתם להליך הגישור ● סיקור מיוחד (אקטואליה, חרדים)

חיים שקדי | כיכר השבת |

בתום ישיבה ארוכה שנערכה בסוף השבוע (חמישי) בבית מרן הגאון רבי יוסף שלום אלישיב ברחוב חנן 10 בשכונת מאה שערים בירושלים, נפלה ההכרעה: פוניבז´ הולכת לגישור אצל השופט יעקב טירקל.

אל ביתו של מרן הגרי"ש אלישיב עלו אמש הגר"ש מרקוביץ יחד עם הדיין הגרח"ג צימבליסט - שערך לפני שנים את הבוררות על-פי דין תורה בין הצדדים הניצים בישיבת פוניבז´.

במשך שעות ארוכות הם ישבו ושטחו בפני הגרי"ש את כל הצדדים של הליך הגישור בפני השופט, בסופם, נתן הגרי"ש את הסכמתו לניסיון הגישור.

ב"הקול החרדי" דווח כי הגרי"ש נתן את הסכמתו להליך לאחר שהובהר כי אין צורך לחתום על מסמך משפטי מחייב בהליך ההסכמה לגישור.

מיד לאחר חג הפסח, יגישו עורכי דינו של הגר"ש מרקוביץ לבית המשפט המחוזי בתל אביב את הסכמתם להליך הגישור, ואז תיעשה פנייה לשופט (בדימוס) יעקב טירקל, בבקשה כי יסכים לעמוד בראשות ההליך.

כזכור, החודש התקיים בבית המשפט המחוזי בתל אביב דיון בתביעתו של הגר"א כהנמן נגד הגר"ש מרקוביץ, בדרישה לחייבו בתשלום של מיליוני שקלים, מאחר ותלמידיו נהנו במשך השנים מהאוכל המוגש בישיבתו של הרב כהנמן ובמימונו.

התפרצות בבית-המשפט

הדיון היה מתוח ומשולהב, כך שהשופט נאלץ להפסיק מספר פעמים את הדיון בעקבות התפרצויות של הצדדים, אחד כנגד השני.

במהלך הדיון קבע בית המשפט כי בטרם יכריע בתביעה, יש לברר באופן סופי ומוחלט את נושא הבעלות על הישיבה ונכסיה, וזאת באמצעות מגשר חיצוני, שופט בדימוס, שימונה להוביל מהלך של גישור בין הצדדים.

ההצעה הייתה למנות את שופט בית המשפט העליון בדימוס, יעקב טירקל, למגשר. בעיני השופט, ההצעה הייתה מאתגרת, והוא אף הציע לצדדים, לצאת עם בשורת האחדות לציבור החרדי לכבוד חג הפסח.

עו"ד זאב שרף, המייצג את הגר"א כהנמן בדיון, הודיע כי הם מסכימים להצעת בית המשפט, ואילו עו"ד צבי אגמון, המייצג את הגר"ש מרקוביץ, השיב כי אמנם גם הם מקבלים את ההצעה אך הרב מרקוביץ מבקש להתייעץ עם הגרי"ש אלישיב בעניין, והוא ייתן את תשובתו תוך שבעה ימים לאחר חג הפסח.

בהחלטתו, כתב השופט יהושע גייפמן כי "הרושם המתקבל הוא שהליך גישור רצוי שיתנהל בפני גורם חיצוני, שיוכל להיפגש גם עם כל אחד מהצדדים בנפרד".

הגרי"ש הביע הסכמה

"בא כוח התובעת נתן הסכמה להפניה להליך גישור בפני שופט בית משפט העליון (בדימוס) יעקב טירקל. בא כח הנתבעים ביקש לתת את עמדתו הסופית תוך 7 ימים לאחר הפסח, כדי להתייעץ עם גורמים רבניים נוספים", כתב השופט.

לסיום, כתב השופט גייפמן: "היה ותינתן הסכמה - ימונה המגשר בכפוף לקבלת הסכמתו לנהל את הליך הגישור". כעת, ההחלטה על הליכה לגישור בבית משפט ולא לבוררות בדין תורה, נתונה בידי הגרי"ש אלישיב.

כאמור, בחמישי נתן הגרי"ש אלישיב את הסכמתו להליך הגישור. במידה והשופט יעקב טירקל ייתן את הסכמתו לבצע את הגישור, צפויים לנו חודשים ארוכים של דיונים, עד להכרעה המשפטית לטובת אחד מן הצדדים במחלוקת ההיסטורית על הבעלות בישיבת פוניבז´ ונכסיה, מחלוקת שפילגה את הציבור הליטאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר