ערב הפיגוע

הרב ברלנד הזהיר את חסידיו: "מסוכן כעת לנסוע לקבר יוסף"

בצה"ל מותחים ביקורת נגד גורמים בחסידות ברסלב בכלל ואלו של קהילת "שובו בנים", על ההסתננויות לקברי צדיקים במקומות מסוכנים ● אלא שב"שובו בנים" טוענים כנגד צה"ל כי רבם ומורם, הגר"א ברלנד, הורה אך לפני ימים אחדים לחסידיו שלא לנסוע לקברי צדיקים בשטחי יו"ש (ארץ)

חיים שקדי | כיכר השבת |
הרב אליעזר ברלנד (ויקטור מזוז)

בצל תקרית הירי הבוקר, בה נהרג בן-יוסף לבנת ז"ל ונפצעו שלושה אחרים מאש של שוטר פלסטיני במהלך הסתננות של חסידי ברסלב לקבר יוסף בשכם, גוברת הטחת האשמות בין הצדדים.

בצה"ל מותחים ביקורת נגד גורמים בחסידות ברסלב בכלל ואלו של קהילת "שובו בנים" בפרט, על ההסתננויות לקברי צדיקים במקומות מסוכנים בשטחי יו"ש ללא תיאום מראש.

גורמים ב"שובו בנים" טוענים בתגובה כי הם דווקא כן עדכנו את החטיבה האחראית בצה"ל על ההסתננות הבוקר לקבר יוסף.

בנוסף, הם דוחים בתוקף את טענות הפלסטינים כי השוטר ירה לעבר המסתננים, היות וחשד כי מדובר בגורמים בלתי מזוהים, וטוענים, שמדובר בדבר שגרתי ושכיח, בו נוהגים חסידים להסתנן לקבר יוסף בשכם.

ב"הקול החרדי" דווח כי ב"שובו בנים" מוסיפים ודוחים הבוקר את הטענות המאשימות את מנהיג הקהילה, הגאון רבי אליעזר ברלנד, על-כך שהוא שולח את חסידיו להתפלל בקברי צדיקים במקומות המסוכנים בשטחי יהודה ושומרון.

לטענתם, הפעם הזאת, הגר"א ברלנד לא הורה לחסידיו לצאת, ויתירה מכך, לפני מספר ימים הוא מסר שיעור שהוקלט, בו הוא הורה לתלמידיו כי בימי ספירת העומר - אין לצאת לקברי צדיקים בשטחי יו"ש, מאחר ומדובר בימי דין מסוכנים וזו סכנת נפשות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר