בד"ץ "בית יוסף": הסרנו הכשרות מ"ביסקוטי"

פרשת קונדטוריית "ביסקוטי": חברי בד"ץ בית יוסף החליטו בתום ישיבה ממושכת להסיר לצמיתות את כשרותה. הבעלים לא הצליח לשכנע * במהלך הישיבה נעשה שימוש בתיעוד ממצלמות האבטחה המוצבות במאפייה. בצילומים לא נראתה תנועה באולם הייצור, ולטענת בעל המקום היו בקונדטוריה שתי פקידות שעוסקות בהנהלת חשבונות

מאפייה. אילוסטרציה (פלאש 90)

בעקבות הפרשה החמורה שנחשפה ב"כיכר השבת", החליט בד"ץ "בית יוסף" להסיר את הכשרות מקונדטוריית "ביסקוטי", בתום ישיבה דרמתית שנערכה אמש.

במהלך הישיבה נעשה שימוש בתיעוד ממצלמות האבטחה המוצבות במאפייה. בצילומים לא נראתה תנועה באולם הייצור, ולטענת בעל המקום היו בקונדטוריה שתי פקידות שעוסקות בהנהלת חשבונות, ומעבר להן אף עובד לא נוכח במקום.

חברי הבד"ץ, ככל הנראה, לא התרשמו מגירסת הבעלים והחליטו להסיר את הכשרות לצמיתות.

תחילת הפרשה לפני כמה שבועות. אחד מעסקני השבת הנמרצים בבני-ברק הרב ח.ז. (שמו המלא שמור במערכת) הבחין שברחוב הירקון 67 פועלת קונדיטוריה במלוא התפוקה - כשעה לפני צאת השבת.

הרב ח´ פנה אל בעל המאפייה בבקשה לכבד את השבת. לאחר שנתקל באי-תגובה, פנה לרבני בתי-הכנסת שבסמיכות למאפייה בבקשה שיצאו ויפגינו מול המקום שמחלל את השבת.

בשבוע שלפני פסח יצאו הרב דניאל נתנאוב וקהילתו יחד הרב בוכריס רב בית-הכנסת ´אור יעקב´ להפגין מול המאפייה מיד בצאת השבת.

הכחשה גורפת

בד בבד פנה עסקן השבת למועצה הדתית בבני-ברק ולמפקח הכשרות הרב טולידנו ועדכן על הפרצה החמורה בחומות השבת. לתדהמתו, אמרו לו במועצה הדתית כי הקונדטוריה נהנית מכשרות מהודרת של בד"ץ "בית יוסף" - אבל היא כרבנות מקומית תפעל בנידון.

´שביעי של פסח´, כשעה לפני צאת החג, המאפייה כבר החלה לפעול. העסקן הרב ח.ז הגיע למקום במהירות עם עוד כמה יהודים. לדבריהם, עובדים החלו להימלט מהמקום והאורות כבו לפתע.

הרב הקים קול זעקה ומחאה וכעבור מספר דקות יצאו אליהם בעל המאפייה ועובדות נוספת שהיו במקום. לזעקת המפגינים על חילול החג, המנהל צעק בנימת זילזול "עופו מפה, מי אתם בכלל. לא תכתיבו לי את החיים". בעקבות דבריו, יצאו עשרות אברכים נוספים מבתי-הכנסת הסמוכים והחלו במחאה שנמשכה עד לצאת החג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר