ציון הרשב"י הולאם

סוף ל'ועדת החמישה' במירון: ציון הרשב"י בבעלות המדינה

ערב ל"ג בעומר תשע"א: ציון הרשב"י במירון הופקע מידי ´ועדת החמישה´ שניהלה אותו בשנים האחרונות ויעבור לבעלות המדינה. המשמעות: הסוף להקדשות, השליטה במקום חוזרת לידי הרב שמואל רבינוביץ - רב המקומות הקדושים, שעמד בעבר בראשות ועדת החמישה. רוב העסקנים מרוצים: "יוצאים לדרך חדשה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מירון (פלאש 90)

תפנית דרמטית במעמדו המשפטי של מתחם קבר הרשב"י: ערב ל"ג בעומר תשע"א, יעבור המתחם לבעלות המדינה.

במהלך עשרות השנים האחרונות, נוהל קבר הרשב"י במירון על-ידי ארבעה גופים - מה שיצר חיכוך בלתי נמנע, והקשה על ההתנהלות השוטפת באתר הקדוש.

כדי לייעל את הפעילות, הוקם בשנים האחרונות גוף שכונה "וועדת החמישה". כשבתחילה עמד בראשו רב המקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ.

הרב רבינוביץ´ ויתר על התפקיד בעקבות לחצים שהופעלו עליו, ובמקומו מונה אלכס ויזניצר.

בתקופה האחרונה הופעלו קשיים רבים על עבודת הוועדה בפיתוח המתחם, בעיקר מצד גורמים מסוימים בעדה החרדית ומצד גורמים קיצוניים.

"הגענו למצב שבכדי להחליף נורה או מרצפת במתחם, היינו צריכים לקבל אישור מסיקריקים שהערימו קשיים גדולים", מספרים גורמים הפועלים בקבר הרשב"י.

בימים האחרונים נפל דבר: שר התיירות, סטס מסז´ניקוב הכריע כי מתחם רשב"י יעבור לבעלותה של מדינת ישראל.

"אין סיבה שנתחשב בכל גורם קיקיוני, בשעה שאנו מממנים ומתחזקים את המקום בכל שנה במליוני שקלים", אומרים גורמים במשרד התיירות.

רוב עסקני מירון רואים את הצעד בעין חיובית, והביעו סיפוק נוכח השינויים הדרמטיים.

"כל שינוי עדיף על המצב העכשווי שבו כל אחד עושה מה שהוא רוצה", אומרים העסקנים. המתנגדים לעומת זאת מתחו ביקורת חריפה על המהלך: "איך ייתכן שגוף חילוני יפקח על מקום קדוש כל-כך?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר