מגבלה במירון: 5 דקות בלבד בציון רבי שמעון בר יוחאי

´וועדת החמישה לניהול קבר הרשב"י´ הודיעה לעולים מירונה: התפילה על הציון במשך ל"ג בעומר, תארך 5 דקות בלבד לכל אדם. כחלק מההיערכות במירון סדרנים יכוונו את המתפללים, כאשר תתאפשר כניסה אל מתחם הציון רק מצד אחד, בעוד היציאה תתאפשר רק מן הצד האחר. כל הפרטים

חיים שקדי | כיכר השבת |
מתפלל במירון (מאיר אלפסי)

מאות אלפי מתפללים יגיעו בל"ג בעומר, החל מצאת השבת ועד ליום ראשון בערב למירון, כדי להשתתף בהילולא הגדולה והמסורתית של רבי שמעון בר יוחאי.

ההמונים שיעברו דרך הדוכנים הרבים והתזמורת המרכזית המנגנת במשך כל יום ההילולא ברציפות, יבקשו להגיע גם אל ציון הרשב"י לשאת תפילה ובקשה.

בשל ריבוי המתפללים, הדבר יהיה כמעט בלתי אפשרי. כחלק מההיערכות סדרנים יכוונו את המתפללים, כאשר תתאפשר כניסה אל מתחם הציון רק מצד אחד, בעוד היציאה תתאפשר רק מן הצד האחר.

מלבד זאת, ´וועדת החמישה לניהול קבר הרשב"י´, יוצאת בימים אלו בקריאה מיוחדת למתפללים הרבים בה הם כותבים: "עקב ריבוי המתפללים כ"י, והדוחק העצום, ביום ל"ג בעומר במירון, יש חשש של סכנת נפשות.

"אנו באים אל כל מתפלל ומתפללת בבקשה, אנא זכרו את האלפים הרבים המבקשים להיכנס גם הם להתפלל בקודש פנימה, שלא תקום צרה ח"ו, ודי למבין", נכתב במודעה.

´ועדת החמישה´ מוסיפה ומבקשת כי "המתפללים בפנים, בתוך היכלות התפילה אצל הציון הקדוש, שלא ישהו בפנים יותר מ-5 דקות, ואת המשך התפילות יעשו מחוץ לציון". מי שחתום על המודעות, הוא הרב דב קפלן - רב ומנהל אתר הרשב"י.

בתוך כך, כחלק מהמאבק סביב ציון הרשב"י, רוססו היום כתובות גרפיטי במירון - ככל הנראה על-ידי הסיקריקים.

הכתובות תוקפות את יו"ר ועדת החמישה, רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ ואת הרב מרדכי הלפרין, איש מירון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר