פרסום ראשון

צה"ל מתכוון לגייס בכח 15 בחורי-ישיבה ששבו מחו"ל

ל"כיכר השבת" נודע שבעוד 3 שבועות מתכוון צה"ל לגייס בכח קבוצה של 15 בחורי-ישיבה מחב"ד ששבו באחרונה מארה"ב, לאחר שנת לימודים בבית המדרש 770 שבניו-יורק ● בניגוד לסיכומים בעשרות השנים האחרונות, צה"ל בחדר להוריד את הסטטוס של "בן ישיבה" לאותם בחורים ● חשיפה (צבא)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בית-המדרש 770 (פלאש 90)

על-פי הוראת האדמו"ר מליובאוויטש זצקו"ל, על כל בחור-ישיבה שלומד באחת מהישיבות החב"דיות בישראל, לנסוע למשך שנה לישיבת חב"ד שבבניין "770" בשכונת קראון-הייטס שבברוקלין - לאחר סיום הלימודים בשיעור ג´ בישיבה גדולה. שם הוא יכול לקנות תורה, חסידות ויראת שמיים.

מזה עשרות שנים, נוסעים בכל שנה מאות מבחורי החסידות לשנת הלימודים בבית-המדרש של הרבי, כשרובם בוחרים בסיומה לשוב ללימודיהם בארץ-הקודש. מיעוטם נשארים להמשיך וללמוד שם.

אחת הבעיות איתם מתמודדים עסקני חב"ד היא שצה"ל אינו מכיר באותה שנת לימודים, כשנת לימוד בישיבה קדושה, ובשל כך מבטל לרבים מהנוסעים להסתופף בצילו של הרבי, את מעמדם כ"בן ישיבה".

במהלך עשרות השנים האחרונות הנושא הסתדר בדרכים מסויימות, אלא שבשנה האחרונה בחרו בצבא להקשיח את התנאים ואת האכיפה, ובצורה אוטומטית ביטלו את מעמד "בן ישיבה" - המעניק דיחוי מהשירות הצבאי - לרבים מהבחורים שנסעו לארה"ב.

גיוס בכח

הקשחת התנאים הביאה למצב אבסורדי: עשרות בחורי ישיבות חב"ד בישראל ששבו מארה"ב אינם מוכרים כבחורי ישיבה ומוטלת עליהם חובת גיוס.

ל"כיכר השבת" נודע כי מספר בחורים גוייסו בעל כורחם, או שנאלצו להיעצר ולהיכלא וזאת בשל רצונם להמשיך ללמוד תורה בישיבה וסרובם להתגייס.

בי´ בסיוון הקרוב, אמורים 15 מבחורי החסידות הלומדים בישיבות חב"ד בישראל, להגיע להתייצבות ובפניהם תעמוד הבחירה: להתגייס, או ללכת לכלא.

לדברי עסקנים המעורבים בפרשה, נוצר מצב אבסורדי ולפי בחורים שעוסקים בלימוד תורה ונבחנים לסמיכה לרבנות ייאלצו להתגייס, או להיעצר חלילה, רק בשל כך שקיימו את הוראתו של הרבי ונסעו לשנה ללמוד ב-770 - כאמור, דבר שהיה מקובל על הצבא כל השנים.

"אנחנו קוראים לשרי הממשלה ולחברי-הכנסת להסדיר את העניין החמור בדחיפות ולהחיל את מעמד הבן-ישיבה גם על בחורי ישיבות שלומדים בחו"ל. לא ייתכן שבחורים ששקועים בתורה וחסידות יגוייסו בעל כורחם", אומרים העסקנים.

"אנו מבקשים כי קודם כל יפתרו את הבעיה העומדת כרגע על הפרק של גיוסם הכפוי של 15 הבחורים בחודש הבא וזאת כדי שלא יאלצו להיעצר ללא סיבה. בנוסף, אנו קוראים לפתור את העניין אחת ולתמיד ולהכיר בלומדים בישיבות בחו"ל כבני-ישיבה הזכאים לדיחוי משירות בצה"ל", הם מבקשים.

יצויין כי בחב"ד ישנו ריכוז גבוה של אברכים המשרתים בצה"ל (לאחר החתונה), במסגרות המתאימות לציבור החרדי. גם בין חברי הקבוצה המדוברת, ישנם בחורים שמעוניינים לשרת בצבא לאחר החתונה. "במקום שהצבא יבוא לקראתם וייתן להם אפשרות להתגייס מרצון, מנסים לכפות עליהם גיוס בכח", אומרים העסקנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר