פרסום ראשון

ה'כיפין' בסכנה: צו פינוי לדרך המיוחדת שהוקמה בהר מירון

שבוע לאחר ההילולא הגדולה במירון, הוצא צו פינוי לגשר המיוחד שהוקם בידי נדיבי עם, שנחלצו לדאוג לכוהנים הרבים המעוניינים לעלות בהידור לציון הרשב"י ● הגר"ש וואזנר מבקש את עזרת העסקנים. לפי שעה, המערכה נטושה ואין מי שפועל בעניין, והרס הגשר המיוחד נראה קרוב (חרדים)

חיים שקדי | כיכר השבת |
מתפללים במירון (פלאש 90)

שבוע לאחר הילולת הרשב"י במירון, והמאבק על דרך המהדרין לכוהנים העולים לציון הקדוש, שהחלה להיבנות, נמשך במלוא עוזו, לאחר שכעת הדרך הזו עומדת בפני סכנת הריסה.

במשך שנה שלימה עמלו גדולי הרבנים, מרנן הגר"ש וואזנר והגר"נ קרליץ, למצוא את הדרך המסודרת והכשרה ביותר עבור הכוהנים, לאחר שהועלו חששות שבדרכים המובילות לאתר ישנן מערות קבורה, וקבעו נחרצות כי בכדי לפתור את בעיית הכוהנים חובה להתקין נתיב שבנוי כיפין ע"ג כיפין.

איגוד "טהרת הכוהנים" שבנשיאות הגר"ש וואזנר והגר"נ קרליץ, עמל רבות חודש לפני ההילולה על בניית דרך מיוחדת של כיפין על-גבי כיפין, שייבנה על הצד היותר מהודר כפי ההוראות שקיבל הארגון.

בנייית הגשר המיוחד נעשתה בתיאום מלא עם הרשויות, תוך הסכמה ברורה כי לאחר ל"ג בעומר, יתאמו עמדות ויסדירו את הגשרים כך שיישארו באורח קבע בכל ימות השנה עבור הכוהנים.

בשל ההסכמות הללו, הושקע במקום הון עתק הנאמד במאות אלפי דולרים, אשר נתרמו כולם בידי נדיבי עם שנחלצו לדאוג לכוהנים הרבים המעוניינים לעלות בהידור לציון הרשב"י.

אלא שביום רביעי האחרון התחולל מפנה, שמעורר מחדש את המאבק בנושא. על הגשר המיוחד נמצאה תולה הודעת פינוי של גשר הכיפין על-גבי כיפין, תוך שבעה ימים.

המודעה עוררה את פעילותם של מספר עסקנים שהחלו בניסיונות לדחות את רוע הגזירה. אלא שביום חמישי בלילה, נתלתה מודעה חדשה, ובה צו המורה לפנות את הגשר בתוך 24 שעות, אחרת הגשר ייהרס מיידית.

מרן הגר"ש וואזנר שהתעסק רבות בנושא ועודד את בניית השרך המיוחדת של כיפין ע"ג כיפין, פנה אישית למספר עסקנים שיעשו ככל יכולתם בכדי למנוע את הרס הגשר, אך לפי שעה, המערכה נטושה ואין מי שפועל בעניין, והרס הגשר המיוחד נראה קרוב מתמיד.

האם הוא ייהרס או שיקום מי שיצליח למנוע את רוע הגזירה? ´כיכר השבת´ ימשיך לעקוב ולדווח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר