הגננות לא קיבלו משכורות, ברשת החינוך מרגיעים

מאות גננות, העובדות ברשת ´מעיין החינוך התורני´ של ש"ס, לא קיבלו בחודש שעבר את משכורתן החודשית. ברשת מנסים להרגיע: "בימים הקרובים נשלם". גיל דוד, מנהל רשת הגנים של ´מעיין החינוך התורני´ מסביר בשיחה עם "כיכר השבת" את סיבת עיכוב המשכורות, והמהלכים בהם נוקטת רשת החינוך, למנוע זאת בשנית

חיים שקדי | כיכר השבת |
(פלאש 90)

מאות גננות, העובדות ברשת ´מעיין החינוך התורני´ של תנועת ש"ס, לא קיבלו בחודש שעבר את משכורתן החודשית, ובפיהם חשש מפני המשכורת הבאה שגם היא לא תשולם. ברשת החינוך מרגיעים ומבטיחים כי כבר בימים הקרובים המשכורות ישולמו.

רשת החינוך של ש"ס, היא אחד מעיקרי פועלה של התנועה. ברשת, מתחנכים עשרות אלפי ילדים, בכל רחבי הארץ, חרדים ומסורתיים, בבתי ספר וגנים, בתלמודי תורה ותיכונים. מעמדה של הרשת, התבסס בשנים האחרונות, בצל ישיבתה של תנועת ש"ס בקואליציות השונות.

אלא שבחודש שעבר, ללא כל התרעה מוקדמת, רשת החינוך לא העבירה את משכורתן של מאות גננות ברחבי הארץ. הגננות, ברובן נשות אברכים אשר משכורתן היא זו שמכלכלת ומחזיקה את הבית, נמצאות בשל כך בקשיים גדולים, כאשר הן מתקשות בתשלומים הכרחיים בעקבות כך.

מנהלי גנים, אשר רשומים תחת ´מעיין החינוך התורני´, ששוחחו עם "כיכר השבת" מספרים כי אף אחד לא טרח לעדכן מדוע המשכורת לא נכנסה. "משכורת אחת לא נכנסה, ולא רואים את האור בקצה המנהרה לגבי המשכורת של החודש הנוכחי", הם אומרים בדאגה, ומדגישים כי "עד כה אף אחד לא שלח שום הודעה בנושא".

גיל דוד, מנהל רשת הגנים של ´מעיין החינוך התורני´ מסביר בשיחה עם "כיכר השבת" את סיבת עיכוב המשכורות, והמהלכים בהם נוקטת רשת החינוך, למנוע זאת בשנית.

בפתח הדברים, מסביר גיל דוד את מבנה הרשת, לצורך הבנת הבעיה שנוצרה: "כיום, יש שני סוגים גנים תחת הרשת. יש את אלו שהם בבעלות הרשת, שהיא משלמת את שכר העובדים ואחראית לטיפול השוטף, ויש את הגנים שבבעלות ´עמותות צינור´, שהרשת מעבירה לעמותות את משכוורת העובדים כפי שאלו מתקבלים ממשרד החינוך".

"בשנה האחרונה", ממשיך דוד, "הובלנו מהלך נרחב, שבמרבית הגנים, הרשת תהיה הבעלים ולא עמותות הצינור. השקענו בהרבה מאוד גנים, וכיום, כ-100 גנים הם בבעלות הרשת וכ-200 עדיין בבעלות עמותות שונות. מעבר לכך, הקמנו גנים חדשים, ואף הקמנו 15 כיתות גן מיוחד, וההוצאות על-כך היו רבות ונרחבות - כשמשרד החינוך לא מכיר בהרבה מן עלויות הקמת הגנים".

"היינו חייבים לעצור הכל"

גיל דוד מוסיף ואומר: "דהרנו קדימה, עד שהגענו לפינה בה היינו צריכים לעצור ולבדוק מה קורה. הצטבר לו גירעון - שהוא פחות מהתקציב החודשי שלנו, אבל כל גירעון הוא מעיק, וכדי לטפל בו, היינו חייבים לעצור הכל".

לדברי גיל דוד, "יצאנו בהודעות מסודרות לכל המנהלים, שאנחנו רוצים לרפאות את הגירעון, וזו הסיבה שנוצר עיכוב במשכורת של החודש שעבר. במשך שנה שלימה, עברנו תקופה לא קלה, והמשכורות נכנסו בזמן, הגננות לא הרגישו את התקופה הקשה".

גיל דוד מוסיף ומבהיר כי "יכולנו לקחת ´מקדמה´ ממשרד החינוך, ולהמשיך לשלם כרגיל, אלא שמתי שהוא, גם היינו צריכים להחזיר אותה, וזה היה גלגל שלא נגמר אף פעם".

"בשל כך", אומר גיל דוד, "עצרנו הכול, ופתחנו במגעים שקטים מול משרד החינוך, יחד עם השר משולם נהרי שפועל רבות בעניין בהנחיית השר אלי ישי, כדי להגיע לתוכנית הבראה - שאנחנו נכין ולא של משרד החינוך. בינתיים, אנחנו נקבל מימון ביניים, ואיתו בעזרת השם נשלם כבר בימים הקרובים, גם את המשכורת של החודש שעבר וגם את המשכורת שאמורה להיכנס של החודש הנוכחי".

מנכ"ל רשת ´מעיין החינוך התורני´ הרב יואב בן צור אומר ל"כיכר השבת" בתגובה כי "מדובר בבעיות טכניות שבגינם המשכורות לא נכנסו. אני מקווה שהבעיות ייפתרו עד לתאריך בו המשכורות צפויות להיכנס, וכך גם המשכורת של החודש הקודם תיכנס בהקדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר