הרב הספרדי התחנן בפני הרב בלוי: "תכניס את נכדתי לסמינר האשכנזי"

יומיים לאחר שהמקובל הגדול רבי דוד בצרי שליט"א טען כי אין אפלייה נגד ספרדים בציבור החרדי, מקורבי הרב יעקב יוסף - מי שעמד מאחורי פעילותו של יואב ללום יו"ר עמותת "נוער כהלכה" - חושפים תמליל מביך מפגישה שנערכה בין רב ספרדי ידוע לבין הרב דוד-נחמן בלוי מ"החינוך העצמאי"

יוסי פוקס | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

יומיים לאחר שהמקובל הגדול רבי דוד בצרי שליט"א טען כי אין אפליה נגד ספרדים בציבור החרדי, מקורבי הרב יעקב יוסף - מי שעמד מאחורי פעילותו של יואב ללום יו"ר עמותת "נוער כהלכה" - חושפים תמליל מביך מפגישה שנערכה בין רב ספרדי ידוע לבין הרב דוד-נחמן בלוי מ"החינוך העצמאי".

הפגישה נערכה בביתו של הרב יוסף, ימים ספורים לפני "הפגנת אסירי עמנואל" הגדולה בירושלים. כזכור, באותם ימים, עלו ובאו לביתו של הרב יוסף שורת רבנים בכירים כדי לנסות ולפשר בסוגיית "פרשת עמנואל".

"הרב הספרדי הגיע יחד עם הרב בלוי כדי לשכנע את הרב יוסף שיסיר את תמיכתו מללום", מספרים גורמים בבית הרב יעקב יוסף. "ההפתעה הגדולה הייתה כשהרב הספרדי ניצל את רוב זמן הפגישה בכדי להתחנן בפני הרב בלוי שיכניס את נכדתו לסמינר אשכנזי.

"הרב יוסף אמר לאותו רב ספרדי: ´ראה, אם את נכדתך, המיוחסת למשפחה מפוארת מסרבים לקבל, מה יהיה על כל הציבור הספרדי המושפל שנים על-ידי מנהלים ומנהלות אכזריים?".

"אין אפלייה"

הראיון שפורסם שלשום עם הרב בצרי חולל סערה. "לי לא ידוע על אשכנזים שלא מקבלים ספרדים - לא היה ולא נברא", אמר הרב בצרי. "יש אדם שיש לו את המוסד שלו - לפי הערכים שלו - והוא רוצה תלמידים מובחרים וצדיקים; לכן הוא לא מקבל את אלה שהם פחותים בדרגה, ומי שפחותים בדרגה צועקים כנגד זה שלא מקבלים אותם בגלל שהם ספרדים. הם לא מבינים שגם אשכנזי כמוהם לא היה מתקבל".

הרב יוסף נדהם מהדברים. מקורביו הגיבו: "אין בית ספרדי שלא חווה אפלייה ולא ברור לנו על רקע מה נאמרו הדברים. אם אין אפלייה, לא ברור לנו מדוע נזקקת סיעת ש"ס לחוקק כעת חוק נגד הגזענות. מוזר שדמעותיהם של רבבות הורים ספרדים עשוקים, לא הגיעו לאוזני הרב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר