"שבת התעלות" או חינגה בציון רבי נחמן?

השבת הקרובה עם ליפא שמלצר בציון רבי נחמן באומן, מביאה לביקורת בברסלב: "הציון הפך למקום חינגה". הרב פרנק מגיב: "תהיה רק התעלות רוחנית" (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |

"הפכו את ציון רבנו הקדוש למקום חינגה", כך, בביקורת נוקבת תוקפים רבנים מחשובי משפיעי חסידות ברסלב, את מארגני השבת הקרובה - פרשת בלק, שתיערך בציון רבי נחמן באומן, יחד עם הזמר ליפא שמלצר.

המדובר בשבת מיוחדת אותה מארגן המשפיע - הרב מוטה פרנק, שאף יגיע למקום בליווי עשרות מתלמידיו, זאת בנוסף לכמות אורחים גדולה שהזמינו כרטיסים לשבת המשווקת באמצעות חברת ´אירו-פנים´.

על פי המבקרים, הזמנתו של הזמר שמלצר לציון, בנוסף לזמרים נוספים, וכן המתכונת שתוכננה לאורחים, אינה עולה בקנה אחד עם קדושתו של הציון הקדוש, ולכן אינה ראויה.

הרב פרנק משיב

אלא שהרב פרנק אינו נבהל מהביקורת, ומשיב אחת לאחת על הטענות, תוך שהוא מבהיר הטענות - בטעות יסודן.

במכתב הממוען לרבני ברסלב, אומר הרב פרנק, כי "היות שפנו אלי כמה מחשובי משפיעי ברסלב, מצאתי את עצמי מחויב להבהיר כדלהלן: כנראה שהעניין שלנו חשוב מאוד מאוד - וכגודל החשיבות כך גודל המניעות".

זאת ועוד, אומר הרב פרנק: "כשמתקרבים לצדיקים צריך לעבור גם הרבה ביזיונות ושפיכות דמים ואנחנו צריכים לעשות תמיד ´שווייג´ אחד גדול ´שתיקה´ אחד גדולה, רק בכך יכופרו עוונותינו, ורק בכך נזכה להתקרב באמת לצדיקים".

התוועדות חסידית

ובכל זאת, לגופם של דברים, "בכדי להסיר את הלעז, ולקיים: והייתם נקיים מד´ ומישראל", מבהיר הרב פרנק, "אומן זה אכן לא מקום של הופעות וקונצרטים. באומן יש רק בעל מנגן אחד גדול העוסק בתיקון נשמות ישראל והוא רבנו רבי נחמן. הוא זה שגורם לנו לשיר על נימי נפשנו את העשרה מיני נגינה בכדי לטהר את גופנו נפשנו רוחנו ונשמתנו חיותינו ויחידתנו".

"כל מה שאנחנו עושים שם, בתור קבוצת חברים, זה אך ורק ´כעין התוועדות חסידית´ אצוזאמענקום פון אידישע נשמות (בלי נשים ובלי תערובות חלילה), כי בכך משתדלים אנחנו לעורר את עצמנו לטבול כראוי במימי הנחל נובע מקור חכמה".

האם אחרי הבהרה זו נסתתמו פיות המלעיזים? אם לשפוט על פי הלחץ לרכישת כרטיסים, כנראה שהתשובה לכך חיובית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר