סגן שר האוצר ל"כיכר השבת":

"חייבים למחוק את החרפה. גם משרד החינוך צריך להתנצל"

פרסום ראשון: משרד האוצר ישגר מכתב התנצלות לראש ישיבת "בית שמעיה", בעקבות הפגיעה בכבוד התורה ● יצחק כהן, סגן שר האוצר: "משרד האוצר כבר התנצל, אני מקווה שנראה גם התנצלות דומה ממשרד החינך". וגם: כך יתודרכו הפקחים בעקבות הפרשה החמורה. מיוחד (אקטואליה, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יצחק כהן. משרד האוצר התנצל ראשון (פלאש 90)

ביום שאחרי כינוס החירום בישיבת "בית שמעיה" והמחאה החריפה על הפגיעה בכבוד התורה, מבהיר סגן שר האוצר, יצחק כהן: "זה מקרה חמור. משרד האוצר כבר התנצל, אני מקווה שנראה גם התנצלות דומה ממשרד החינך".

ל"כיכר השבת" נודע כי בעקבות פניית סגן שר האוצר יצחק כהן לבכירי המשרד, הוחלט על כתיבת מכתב התנצלות לראש ישיבת בית שמעיה, הגר"ש אנגלנדר.

כזכור, ביום רביעי האחרון, נכנסו הפקחים של האוצר כדי לערוך ביקורת בהיכל הישיבה בעיצומו של ה"שיעור כללי" שנשא ראש-הישיבה בפני מאות תלמידיו וסירבו להמתין לסיומו - דבר שהכעיס מאוד את התלמידים שמחו על הפגיעה ברבם ועל ההפרעה ללימוד התורה.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר כהן: "זה לא מקרה ראשון שבו הפקחים מפריעים לשגרת הלימוד ופוגעים בראש הישיבה ובלומדי התורה. גם בביקורת בישיבת מיר, ארע מקרה דומה".

משרד החינוך: "מתקשים להאמין"

סגן שר האוצר הדגיש כי "האחריות על הביקורות מוטלת על כל המשרדים - הן על משרד החינוך והן על משרד האוצר.

"צריך להבין שאין החלטה אסטרטגית לזלזל חלילה או לפגוע בבני התורה. המקרים הנקודתיים הללו ארעו כתוצאה מהחלטה שגויה של הפקחים בשטח.

"במשרד האוצר, התייחסנו לפרשה בחומרה והבענו התנצלות כלפי ראש הישיבה. נקווה שגם משרד החינוך מכתב התנצלות".

כהן חושף כי בימים הקרובים יגובשו נהלים ברורים לכל הפקחים. הם יקבלו הוראות מפורטות כיצד יש לערוך ביקורת שלא תפגע בשגרת הלימוד. "חייבים למחוק את החרפה משבוע שעבר", הוא אומר.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "אנחנו מתקשים להאמין שהדברים נאמרו, שכן סגן שר האוצר יצחק כהן יודע היטב שלמשרד החינוך אין כל קשר לפקחים שבאים מטעם החשב הכללי באוצר". 

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר