פרסום ראשון

האוצר מתנצל בפני הישיבה: "מצרים על האירוע החריג"

ההתנצלות הגיעה: פחות משבוע אחרי שפקחי משרד האוצר רמסו את כבודו של ראש-ישיבת 'בית שמעיה' בבני-ברק, לאחר שעצרו שיעור תורה, משרד האוצר מביע התנצלות ● "הכל נעשה בתום לב ולא מתוך זדון", כך כותב סגן החשבת הכללית במכתב לישיבה ● ח"כ גפני כינה הפקחים - "קלגסים" (חרדים)

בני סגל | כיכר השבת |

ההתנצלות הגיעה: גם במשרד החינוך ראו את ההתאגדות וההתאחדות של הציבור החרדי מכל קהילותיו וגווניו למחאה חריפה וחד משמעית על ביזיון התורה וחילול כבוד ראש ישיבה בפני תלמידיו, בעת ששני פקחי הביקורות במוסדות התורה, נכנסו לישיבת 'בית שמעיה' ודרשו מראש הישיבה לעצור את ה"שיעור כללי" כדי להתפנות לבדיקת וספירת התלמידים.

"קלגסים" כינה אותם גפני בזעקותיו היום, מעל בימת הכנסת ושיגר עקיצה, "הפקחים האלה חובשי כיפות סרוגות". מה שהביא להחלפת צעקות בינו לבין ח"כ יעקב כץ כצל'ה.

אבל עוד לפני הצעקות, כבר הגיעה ההתנצלות. גם הבכירים במשרד החינוך הבהירו לאנשי 'החשב הכללי' באוצר, שכאן הפקחים עברו את הקו האדום וגם הסגן במשרדו של שטייניץ, הרב יצחק כהן, העביר את המסרים החריפים מכינוס ראשי הישיבות במוצאי שבת.

הבוקר, יצא מכתב ההתנצלות וההבהרה והגיע אל ראש ישיבת 'בית שמעיה' הגאון הרב שלמה אנגלנדר ששיעורו הופסק."ברצוני להתנצל על אי הנעימות שאירעה ביום רביעי האחרון" כותב רו"ח יאיר טל - סגן בכיר לחשבת הכללית באוצר. "אבהיר כי הכל נעשה בתום לב ושלא מתוך זדון, גם אם בסופו של דבר נגרמה אי נעימות גדולה לנוכחים".

אחרי שבאוצר לא שכחו לציין שהביקורות האלו נועדו לטובת עולם הישיבות, "שחלקם נגזל על-ידי מוסדות המעבירים דיווחים שאינם נכונים", במשרד החשב הכללי מבטיחים לבדוק את הנסיבות שהובילו לעצירת השיעור ביום רביעי, "אנו מקפידים כי הביקורות יבוצעו במלוא הרגישות ומצרים על האירוע החריג שאירע בישיבתכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר