שבוע לסערה > בלעדי

מרן הרב עובדיה יוסף זעק: "שהפקחים יבטלו תורה?!"

ראש-ישיבת 'בית שמעיה' בבני-ברק הגאון רבי שלמה אנגלנדר התקבל אצל מרן הגר"ע יוסף נשיא מועצת החכמים - שבוע ימים לאחר שפקחי משרד האוצר קטעו את שיעורו השבועי, במסגרת ביקורת שגרתית. מרן זעק בכאב: "שהפקחים יבטלו תורה בשביל ביקורת?! אסור שיהיה ביטול תורה" (חדשות, חרדים)

יצחק רבינוביץ | כיכר השבת |
(כיכר השבת)

ראש-ישיבת 'בית שמעיה' בבני-ברק הגאון רבי שלמה אנגלנדר התקבל היום (חמישי) אצל מרן הגר"ע יוסף שליט"א נשיא מועצת החכמים במעונו שברחוב הקבלן 45 בשכונת הר-נוף בירושלים - שבוע ימים לאחר שפקחי משרד האוצר קטעו את שיעורו השבועי, במסגרת ביקורת שגרתית.

לרב אנדלנדר נלווה יו"ר ש"ס ושר הפנים אלי ישי שגולל בפני הרב עובדיה את הסיפור המלא שמסעיר את הציבור החרדי ובפרט את עולם הישיבות והכוללים.

הגר"ע יוסף חיזק את רוחו של הרב אנגלנדר. "כתוב שלרב אסור להפריע ללימוד תלמידיו גם אם הפסיד מניין ורוצה לעשות 'קדושה', אז שהפקחים יבטלו תורה בשביל ביקורת?!", זעק מרן בכאב. "אסור שיהיה ביטול תורה", הוסיף.

הרב עובדיה עודד את ראש-הישיבה שימשיך להרביץ תורה ברבים, כפי שעושה כבר רבות בשנים. "אשריך ואשרי חלקיך", אמר לו בחמימות.

הרב אנגלנדר שיבח את השר ישי שעמד לצידו בימים האחרונים. "חייבים לעשות את הכל כדי למנוע ביטול תורה, נמצאים את הדרך", אמר השר ישי בסיום הפגישה.

שטייניץ מתנצל

אתמול נחשף ב'כיכר השבת' כי שעה קלה לאחר מסיבת העיתונאים המתוקשרת עם ראש-הממשלה בנימין נתניהו בנושא משבר הדיור, שר האוצר יובל שטייניץ התקשר אל ראש-ישיבת 'בית שמעיה' הרב אנגלנדר והתנצל בפניו שפקחים מהאוצר קטעו את שיעורו במסגרת ביקורת שגרתית שנערכה בסוף-השבוע שעבר.

שטייניץ סיפר לראש-הישיבה כי שמע את פרטי הפרשה מיו"ר וועדת הכספים ר' משה גפני. "שמעתי מגפני על האירוע ואני מתנצל, נגרמה תקלה", אמר שטייניץ בשיחה הטלפונית.

"עולם התורה יקר לליבי ומה שקרה לא היה אמור לקרות", הוסיף שר האוצר בנימת צער.

ההתנצלות הטלפונית של שר האוצר, הגיעה 24 שעות לאחר מכתב ההתנצלות של רו"ח יאיר טל, סגן בכיר לחשבת הכללית באוצר. "ברצוני להתנצל על אי הנעימות שאירעה ביום רביעי האחרון", כתב טל. "אבהיר כי הכל נעשה בתום לב ושלא מתוך זדון, גם אם בסופו של דבר נגרמה אי נעימות גדולה לנוכחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר