הונאת הדירות הגדולה: חרדים נפלו בפח

קיבלתם תעודת זכאות? זכיתם במכרז? זה עדיין לא אומר שתזכו לגור בדירת החלומות בביתר עילית. אמש נחשפה הונאת ענק: משרד השיכון בודק הונאה חמורה של זיוף עשרות חתימות של רוכשי דירות ספרדים על מסמכי ויתור על זכייה בדירה מוזלת. מי חשוד בזיוף? עסקן החרדי. הסיפור המלא

מוריה חן | כיכר השבת |
הכסף הלך לפח (פלאש 90)

הונאה חמורה וגזענית במיוחד התגלתה בעיר ביתר עילית, כאשר עסקן חרדי שריכז פרוייקט של מכירה לזכאי משרד השיכון באמצעות הגרלה, חשוד כי זייף את חתימותיהם של עשרות רוכשי דירות שזכו במכרז, על מסמכי ויתור על הזכייה. רוב החתימות המזוייפות הן של רוכשים ספרדים, כך עולה מכתבה שפורסמה בעיתון "ישראל היום".

הפרשה החמורה התפוצצה בימים אלו, כשהמאבק בנושא מחירי הדיור נמצא בכותרות הראשיות. על פי הדיווח המכרז נערך על ידי משרד השיכון ל-30 דירות מתוך פרוייקט דירות של חברת קוטלר עדיקא, ברחוב הרב שך בביתר עילית.

הדירות נמכרו בשיטת ההגרלה לזכאי משרד השיכון. זכאים רבים נגשו למכרז בשל המחיר האטרקטיבי במיוחד – 680 אלף שקלים לדירת ארבעה חדרים. הניגשים למכרז הפקידו 3,000 שקלים והמתינו בקוצר רוח לתוצאות ההגרלה.

זמן קצר לאחר סגירת המכרז התאכזבו רבים מהם כשקיבלו הודעה על כך שלא זכו בהגרלה, והפקדון הוחזר להם.

הונאה גם ריח גזעני

כעת מסתבר כי, על פי החשד, מפני שהדירות נמכרות ללא "ועדת אכלוס", העסקן החרדי שהיה אחראי לריכוז הפרוייקט, עושה את ה'סינון' של הזכאים. וכך עשרות מהזכאים שקיבלו הודעה על אי זכייתם, נפלו להונאה של זיוף חתימותיהם על טופסי ויתור על הזכייה. בנוסף להונאה, מסתבר שעולה ממנה גם ריח גזעני כשהתברר שרובן המכריע של החתימות שזויפו הן של זכאים ממוצא ספרדי.

הפרשה, נחשפה על ידי מערכת "הקול החרדי", ומעוררת סערה גדולה בקרב הציבור החרדי בביתר עילית. אחד הזוכים שחתימתו זויפה אמר: "עבדו עלינו בעיניים, זה ממש פשע. יכולתי לקנות דירה ב-680 אלף שקלים ועכשיו היא כבר שווה 1.1 מיליון שקלים. אין סיכוי שאוכל לקנות במחיר הזה." הוא מספר כי נפגש עם החוקר של משרד השיכון, והוא הראה לו את המסמך ובו החתימה המזויפת שלו על המכרז. הוא הוסיף בכעס "לראות שאני מוותר על הזכייה בדירה המוזלת... בחיים לא חתמתי על המסמך הזה".

בתסכול רב על כך שבשל הזיוף הוא הפסיד את הדירה, הוא סיפר כי "החוקר הראה לי 30 מסמכים עם חתימות מזויפות, שכולן באותו כתב יד ובאותו עט. רוב המסמכים המזויפים הם של ספרדים. אני מצפה שהמשטרה תחקור את האשמים, תעמיד אותם לדין, ושייתנו לי את הדירה המוזלת שמגיעה לי".

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר אתמול כי "נפתחה חקירה בנושא ועם סיומה נפעל בהתאם לממצאים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר