עדות מטלטלת

האיש שעמד מאחורי הרוצח: "פתאום ראינו את הרב צועק"

הרב לוי מורחי מרכסים, הגיע לקבל ברכה מרבי אלעזר אבוחצירא, אלא שוויתור שלו לטובת החשוד ברצח אשר דהן, הביא לכך שלפחות דהן לא הצליח להימלט. "ראיתי את הרב קופץ מהכסא וצועק. חבר שלי קפץ עליו ותפס אותו. זה היה ממש קשה בשבילי אז יצאתי", הוא מספר בראיון מטלטל ל'כיכר השבת' (חרדים)

אלי ג'אן | כיכר השבת |

הרב לוי מורחי, תושב רכסים, חצה את כל הארץ בשביל לקבל ברכה מרבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל ה'בבא אלעזר'. אלא שוויתור שלו ושל תורו לטובת החשוד ברצח אשר דהן, הביא לכך שלפחות דהן לא הצליח לברוח. "ראיתי את הרב קופץ מהכסא וצועק "איי!" ואת הסכין מליאת הדם מוטלת על הרצפה", שיחזר הרב לפני זמן קצר בראיון בלעדי ל'כיכר השבת'.

הרב מורחי, הגיע יחד עם חבר לצורך התייעצות עם האדמו"ר רבי אלעזר זצ"ל. "כל פעם נכנסים לחדר 10-15 איש ועומדים בתור לצד שולחן מלא בפירות ואוכל", הוא מספר.

הרב מורחי סיפר שרבי אלעזר זצ"ל עמד בראש השולחן וקרא את הפתקים שהגישו אליו. אם זו הייתה ברכה - היה מברך ואם לצורך עצה - אזי היה קורא לבעל הפתק ולוחש לו את דברי עצת קודשו.

"האיש הזה היה לפנינו ורצינו להיות אחרונים בתור, אז הבאנו לו לעקוף אותנו", משחזר הרב מורחי. באותו זמן, לא ידעו שני חסידי הרב כמה העקיפה הזו תהיה קריטית.

"פתאום הרב קפץ"

הרב מורחי וחברו ראו את דהן בזווית העין מגיש לרב את הפתק. "הרב עיין בפתק שלו והוא ניסה להתקרב אל הרב, אבל השמש של הרב הרחיק אותו כל פעם".

הרב מורחי טוען שהבחין במשהו לא רגיל, אבל לא חשב לרגע שיש פה משהו חריג. "אתה רואה אדם לבוש בכובע וחליפה, אז אתה לא חושד", הוא מסביר. "ברגע שהסתודדתי עם חברי כדי להתייעץ מה לומר לרב, נעץ דהן את הסכין בגופו הקדוש של הרב. פתאום ראינו את הרב קופץ וצועק 'אי!'. השמש צעק שהוא דקר את הרב וחבר שלי קפץ עליו ותפס אותו".

הרב מורחי שאינו רגיל במראות קשים, הבחין בסכין שותתת מדמו הקדוש של רבי אלעזר והרגיש כי עולמו חרב עליו. "צעקו שם 'חובש, חובש', אבל לא יכולתי להסתכל יותר. זה היה ממש קשה בשבילי אז יצאתי".

כונני ההצלה שהגיעו למקום העניקו לרב טיפול ראשוני. 'הרב נשם באותם רגעים", הוא מעיד. שלוש דקות מאוחר יותר הגיעו גם כוחות המשטרה. "ההמון שם התנפל עליו והיכה אותו עד שהמשטרה שלפה אותו משם", סיפר הרב מורחי שעוכב לתשאול עד לשעה 2 וחצי לפנות בוקר.

בצהריים (ראשון) עשה הרב מורחי את דרכו למשטרת באר-שבע, על מנת למסור את גרסתו למשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר