'היורש' מדבר

"באמצע הלילה התקשר אליי אחד האברכים: אבא נדקר"

רבי פנחס אבוחצירא, בנו של רבי אלעזר זצ"ל משחזר לראשונה את הרגע שבו שמע על הגרוע מכל: "יש כולל מיוחד שלומדים בו עד הבוקר, ופתאום התקשר אחד האברכים בחצר ואמר שאבא נדקר" ● על הרגע שבו הוכתר לממשיך דרכו של אביו: "קטונתי מלמלא את תפקידו. הוא היה ענק ואני דל" (ארץ)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
רבי פנחס בהלוויה (מאיר אלפסי, כיכר השבת)

פחות משבוע לאחר הרצח הנורא ומהרגע שבו מונה לממשיך דרכו של אביו, רבי פנחס אבוחצירא, בנו של רבי אלעזר זצ"ל משחזר לראשונה את הרגע שבו שמע על הגרוע מכל.

רבי פנחס העניק ראיון בלעדי לעיתונאי יהודה שלזינגר מ"ישראל היום" ותאר את רגע ההכתרה. "חצי שעה לפני ההלוויה נקראתי לחדר שבו אבי היה מקבל קהל.

"הגבאים והדודים האדמו"רים אמרו לי שהתקבלה החלטה למנות אותי לממשיך של אבא, אבל קטונתי מלמלא את תפקידו. הוא היה ענק שבענקים ואני דל וקטן".

אלפי אנשים, מכל גווני הקשת, פוקדים מדי יום את בית אביו בבאר-שבע. רבי פנחס הוא המנווט, הוא זה שמקבל את הקהל ושומע אלפי מילות ניחומים.

שלזינגר מתאר כי "על אף צניעותו של הרב פנחס, נראה שקהל המאמינים כבר קיבל אותו כאדמו"ר החדש. עדת מעריצים נמצאת סביבו כל העת, וכשהוא קם לזמן קצר מכיסא האבל, אנשים ניגשים אליו ומנשקים את ידיו".

רבי פנחס משחזר בכאב את מה שהתרחש אחרי חצות של ליל שישי האחרון. "יש כולל מיוחד שלומדים בו עד הבוקר, ופתאום התקשר אחד האברכים בחצר ואמר שאבא נדקר. מיד יצאתי והספקתי לנסוע בצמוד לאמבולנס, אבל אחרי כרבע שעה הודיעו שאבא נפטר. זה היה רגע קשה מאוד. המכה הזאת קשה מאוד עלינו. אבא היה בשיא כוחו ופריחתו".

הוא מתאר בחרדת קודש את הנהגותיו של אביו, שרב הנסתר על הגלוי בהן. "אבא דרש מעצמו דברים גבוהים. הוא ישן שינה לא מסודרת וקצרה ולא אכל טוב, הוא היה שוהה זמן רב בבית הכנסת והקדיש שעות רבות בבית ללימוד, אבל הוא ירד לפרטים והתעניין בכל ילד.

"הוא לא הגיע לאסיפות הורים, אולם היה מעודכן בכל מה שקורה. קיבלנו מאבא הכל", הוא אומר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר