בשורה למוסדות החינוך: רישיון ל-5 שנים

סוף סוף הישג לסגן השר מוזס: תוקף הרישיון למוסדות החינוך החרדיים יוארך לחמש שנים תמימות. המשמעות: הקלה משמעותית למוסדות, שלא יאלצו מעתה להוציא רישיון חדש מדי שנה (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |

בשורה למנהלי מוסדות החינוך: החל משנה"ל תשע"ב, ובעקבות פעילותו של סגן שר החינוך, מנחם אליעזר מוזס, הודיע משרד החינוך כי החל משנה"ל תשע"ב ינפיק רישיונות למוסדות חינוך ברות תוקף ל-5 שנים, וזאת לעומת הרישיונות שהונפקו עד כה שתוקפם לפרק זמן של שנה-שנתיים.

כידוע, בהתאם לחוק הפיקוח, פתיחת מוסד חינוכי, לרבות גן ילדים, מחויבת בקבלת רישיון שניתן ע"י משרד החינוך. הרישיון, כמקובל בענפי משפט נוספים, הוא האמצעי שניתן למשרד החינוך לשם פיקוח על מוסדות החינוך הקיימים במדינה. כשהרישיון מורכב מאישורי פיקוח פדגוג, בטיחות ובריאות.

בכדי להקל על מוסדות החינוך הנתקלים בקשיים הרבים שיש בצורך לחידוש רישיון למוסד חינוכי בכל שנה מחדש, מה שגורם לעלויות מוגברות ולהוצאות מיותרות כמו גם לתסבוכת בירוקרטית מיותרת, הוביל סגן שר החינוך מהלך להנפקת רישיון בתוקף לחמש שנים.

אך בעוד שאישורי פדגוג ובטיחות מונפקים ומפוקחים ע"י משרד החינוך שהאריך את תוקף האישורים לתקופה של חמש שנים, עדיין קיים צורך באישור בריאות, המונפק ומפוקח ע"י משרד הבריאות.

כאן נכנס לתמונה סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן שהנושא קרוב לליבו, והחליט להעניק את אישורי הבריאות באופן שמשרד החינוך יוכל לקדם את הליך הארכת הרישיון לתקופה של חמש שנים.

בהתאם לכך, מוסדות חינוך שקיבלו בשנתיים האחרונות אישורי בריאות ללא הערות, ועמדו בכללי הבטיחות והפדגוגיה יקבלו רישיונות בתוקף לחמש שנים, בכפוף להצגת אישור יועץ תברואה - שנתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר