הרב יצחק בלומנטל במסע אחר תורת הבבא אלעזר

אדם שקנה דירה חדשה, אמר רבי אלעזר אבוחצירא שיסייד אותה, כיון שאולי גרו שם אנשי מדון. יהודי אחד שאל את הרב מה יותר קשה, לעבוד על המידות או ללמוד את ככל הש"ס? ענה לו הרב שהקשה מכולם זה לשמור על קדושת העינים. הרב יצחק בלומנטל מגיש לקט סיפורים על הבבא זצ"ל

הרב יצחק בלומנטל | כיכר השבת |

סיפר לי שכני הרב מ.א.:

לאחר פטירתו של האי גברא רבה, חיפשתי בכל מאגרי המידע התורניים הממוחשבים, למצוא כמה דברי תורה בשמו. לא מופתים, רק דברי תורה.

אביא לכם את מה שנמצא (חוששני שאולי שכחתי דבר אחד, וה' והבאבא יסלחו לי).

א. "מאירה" זה לא שם. בחורה שקראו לו מאירה, הורה הרב לשנות את שמה, כי "מאירה" זה "קללה", ובאמת לאחר ששינתה את שמה מצאה את זיווגה. כמו כן הורה הרב שמי שקוראים לו בשני שמות, יכנו אותו תמיד בשניהם.

ב. אדם שקנה דירה חדשה, אמר רבי אלעזר אבוחצירא שיסייד אותה, כיון שאולי גרו שם אנשי מדון, וחלילה שלא תדבק המריבה בדיירים החדשים.

ג. יהודי אחד שאל את הרב מה יותר קשה, לעבוד על המידות או ללמוד את ככל הש"ס? ענה לו הרב שהקשה מכולם זה לשמור על קדושת העינים והמחשבה.

ד. אסור להפיל את העובר בשום אופן, גם כשהעובר לא יוכל לחיות הרבה זמן. וראיה הביא הרב, שהרי נשות ישראל במצרים ילדו ששה בכרס אחד ולא הפילו את ילדיהם, אפילו שפרעה ציווה להשליכם לנהר.

ה. מסיר אוזנו משמוע תורה גם תפילתו תועבה, פירש הרב, כשאדם לא רוצה לשמוע דברי תורה, וכל דבר שאומרים לו אומר "כבר שמעתי", אז כשהוא מתפלל כביכול אומר לו הקב"ה על תפילתו "כבר שמעתי" את התפילה אתמול.

●

לצערי בכל המאגרים הממוחשבים שיש היום, שמדובר על מאות אלפי ספרים כ"י, אין יותר מחמשה או ששה דברי תורה. נקווה שבני המשפחה יוציאו ספרים מתורתו, ספרים שיש בהם רק תורה בלי סיפורי מעשיות למיניהם.

●

כיון שנשאר לי קצת מקום בכתבה, אמר משהו גם על מחאת האוהלים.

חסד גדול עשה הקב"ה עם עמו בית ישראל, שהציבור החרדי הורגל שההורים קונים לילדים את דירותיהם.

ולמה? ראו והביטו כמה קשה להם לצעירים לקנות דירות, ואפילו לאלו שעובדים לפרנסתם ולא זכו לאור התורה. אילו היו מטילים על זוג צעיר שמתחתן לקנות לעצמו דירה, לעולם לא היו מצליחים ללמוד תורה כדבעי.

●

אחת מהמעלות שזכה להם הבאבא זצ"ל היא "תורה וגדולה במקום אחד", על תורתו אין צורך להאריך, כמו שתוכלו לראות טיפה מן הים בתחילת הכתבה, ועל גדולתו אין צורך להאריך, שהיה כספו רב מאד כברכת ה'. בבחינת צדיק וטוב לו.

אבל המעלה הגדולה יותר היא "לא חמור אחד מהם נשאתי", למרות שהיה יכול ליטול כסף על כל ברכה ועל כל ייעוץ, מעולם לא דרש שישלמו לו, ומי שלא רצה לתת או שלא היה לו זכה גם הוא למענה ולישועה.

ומסתבר מאד לומר, שרוב רובו של הכסף שנכנס, יצא לצדקות וישועות ומצוות.

תהא נשמתו צרורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר