ה'סיקריקים' מדברים לראשונה:

"אנחנו מתנכלים לספרייה כי הם מוכרים ספרים של ציונים"

משמרות מחאה, התזת צבע, שפיכת דגים מקולקלים, והשיא - ניפוץ שמשת החנות ● אחרי שנה של מאבק אלים של 'הסיקריקים' כנגד חנות הספרים 'אור החיים' הממוקמת בתוככי מאה שערים, מדברים הסיקריקים בראיון מיוחד לכיכר השבת, ונותנים את גרסתם ● וגם: איך זה קשור למאבק בבתי ורשא ● בלעדי (חרדים)

יוסי פוקס | כיכר השבת |
'סיקריק' בפעולה (צילום: מתוך הוידאו)

"אני כבר לא מדבר על ספרים של ה"ציונים" שהוא מכניס לשכונה, הם עוברים כל גבול, אתה יודע שהוא הכניס לחנות ספרים של פריצות מהדרגה הראשנה, מה אתה חושב אנחנו נשתוק?" הוא שואל אותי בכעס רב.

הדובר הכועס דלעיל, הינו אחד מאלו העומדים מאחורי המאבק אותו מנהלים המכונים 'סיקריקים' כנגד חנות הספרים "אור החיים" במאה שערים.

המאבק שהגיע לשיאו בשבוע שעבר עם ניפוץ חלונות הראווה של החנות, אך כלל כבר בעבר התזת צבע ושפיכת דגים מסריחים בכניסה, כחלק מהמאבק במקום.

יש לציין, כי כידוע, זהו אינו המאבק היחידי במאה שערים. במקום מתנהל מאבק נוסף באזור "בתי וורשא", בין תושבי השכונה לחסידי גור העומדים בראש עמותת "כולל פולין". מה זה קשור? יש מסתבר מי שמייחס את המאבק כנגד חנות אור החיים, לעובדה שהחנות הינה בבעלות חסיד גור.

אלא שהמאבק בנושא אור החיים מסתבר, אינו נחלת הסיקריקים בלבד, למרות התדמית שנוצרה. במקרה זה, גם ב"עדה החרדית", וגם ב"תולדות אהרון" מגבים אותם ככל הנראה, למרות העובדה שהם אישית לא יוצאים למאבק.

אז מה בדיוק רוצים אלו המתנכלים לחנות הספרים הגדולה הממוקמת בתוככי מאה שערים? האם יש להם דרישות כלשהן, או שמלבד השתוללות לשם השתוללות - אין להם כל דרישה?

פריצות בשכונה

בשיחה נדירה של אחד הסיקריקים הללו ל"כיכר השבת", הצלחנו להביא את הגרסה שלהם למאבק.

את השיחה עמו קיימתי דרך טלפון ציבורי לבקשתו, כדי שגם אני לא אדע מי המרואיין, הכל מפחד שהמשטרה תדע מיהם "הסיקריקים", למרות שעם ההכרות הקצרה שיש לי עם "משטרת ירושלים", אני חושב שהם יודעים היטב מי-הם "הסיקריקים".

כבר בתחילת השיחה עם משה [שם בדוי] אני שואל אותו מה צריך לעשות בעל חנות "אור החיים" בכדי שהעימותים הקשים בשכונה יפסקו. הוא מצידו עונה: "שייתלו שלט בכניסה לחנות "נא להיכנס לחנות בלבוש צנוע" ואנחנו נפסיק את רוב ככל המאבק שלנו נגדם".

מה יעזור שלט כזה?

"ברגע שיש שלט כזה רוב הפריצות שהחנות מביאה לתוך השכונה שלנו תיפסק, ואני אומר זאת מניסיון".

אני ואתה יודעים היטב שזה לא הבעיה היחידה שלכם עם החנות תוכל להוסיף איזה טענות נוספות יש לכם נגדם?

"תראה, מעולם לא היה אצלנו מושג של לחלק קוגל ושתייה חינם בימי שיש ברחובה של מאה שערים, פתאום הם מגיעים ומפרסמים זאת בעיתונים בשפה האנגלית, וזה מביא לשכונה נשים בלבוש לא צנוע שעומדות בלב ליבה של השכונה, ואתם צריכים להבין, אנחנו שומרים על הנוער שלנו ופתאום הם מגיעים והורסים את החינוך של הילדים שלנו.

"אני כבר לא מדבר על ספרים של ה"ציונים" שהוא מכניס לשכונה, הם עוברים כל גבול, אתה יודע שהוא הכניס לחנות ספרים של פריצות מהדרגה הראשנה, מה אתה חושב אנחנו נשתוק?"

ומה ההבדל בין ספרי "אור החיים" לשאר החנויות בשכונה?

"תעבור ב-24 חנויות ספרים בשכונה, ולא תראה בשום חנות ספרי פריצות בצוריה גלויה כזאת, וחלק מהספרים שהם מוכרים שום חנות לא מכניסים כלל".

"כולם תומכים בנו"

אם כל מה שאתה מספר נכון למה ה"עדה החרדית" ו"תולדות אהרון" לא עוזרים לכם במאבק?

"זה לא נכון, הוא עונה, כל הגופים במאה שערים תומכים בנו במאבק הזה, יותר מזה אני אומר לך, אחד מהרבנים החשובים ביותר בתולדות אהרון התבטא לפני מספר שבועות על החנות הזאת "כל מה שבנינו ארבעים שנה הם באו והרסו ב-24 שעות".

[יש לציין שבדקתי זאת, ואכן כמעט כל גורם במאה שערים אישר לי שהם תומכים עקרונית, אבל מסתייגים מהאלימות שמתבצעת במאבק].

הם ניסו להגיע אתכם להבנות?

"הם מציעים לנו סכומי כסף גדולים מאוד כדי שנעזוב אותם, אבל את חינוך ילדנו לא נמכור בכסף".

נניח שכל מה שאתה אומר נכון, מי התיר לכם להשתמש באלימות ובהשחתת החנות?

"אנחנו לא משתמשים באלימות, אנחנו רק מארגנים משמרות מחאה, ומי שמשתמש באלימות הם שוליים של הציבור, אותם שעושים זאת הם אבות שכואב להם שהבנים שלהם ירדו לתרבות רעה".

האם השתכנענו? לא ממש. לטעמנו, אין כזה דבר ששוליים עושים שוב ושוב פוגרום וכל היתר יושבים בשקט.

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה "אנחנו מטפלים בכל עניין אלים. בכל מקרה של עבירה על החוק, יטופל הדבר על ידי המשטרה בתקיפות ובנחישות"

מרשת ספרי "אור החיים" סירבו להגיב לכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר