מה פשר המודעה, סכסוכי ירושה או "היתר מכירה"?

קונים שהזדמנו לחנויות רשת 'אופטיקה הלפרין', הופתעו לגלות הודעה כי "הרשת הינה בבעלות עו"ד יגאל כהן". האם מדובר ניצני סכסוך בין היורשים, או שמא מדובר ב"היתר מכירה" המיועד לאפשר לרשת לעבוד בימי השבעה, למרות ההלכה האוסרת על אבלים לעבוד בימי השבעה (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |
שינוי בעלות. (כיכר השבת)

"לידיעת הקהל, בימים הקרובים הרשת הינה בבעלות עו"ד יגאל כהן", כך, בפתק קטן שנתלה על אחת החנויות ברשת אופטיקה הלפרין, לצד הודעת אבל על פטירתו של "נשיא ומייסד הרשת", התבשרו הקונים על שינוי הבעלות ברשת האופטיקה הגדולה במדינה.

עד כאן המודעה, ומכאן לשאלות: האם מודעה על חלון הראווה של החנות היא הדרך באמצעותה מודיעים ללקוחות על שינוי הבעלות? האם בכלל יש צורך להודיע ללקוחות על שינוי בבעלי המניות? או שמא המדובר בכלל בתוצאת מאבק ירושה כלשהו?

בירור קטן שערכנו העלה, כי ככל הנראה מדובר ב"היתר מכירה", בעזרתו תוכל הרשת שבעליה - בניו של הרב רפאל הלפרין זצ"ל יושבים שבעה, להמשיך ולהתנהל כרגיל, למרות ההלכה האוסרת על אבלים לעסוק במלאכה.

מה בדיוק אומרת ההלכה בדיני אבלות? הנה הציטוט מתוך שלחן ערוך (יורה דעה סימן שפ):

סעיף ב': מלאכה כיצד, כל ג' ימים הראשונים אסור במלאכה, אפילו עני המתפרנס מן הצדקה; מכאן ואילך,אם הוא עני ואין לו מה יאכל, עושה בצינעא בתוך ביתו, ואשה טווה בפלך בתוך ביתה, אבל אמרו חכמים: תבא מארה לשכיניו שהצריכוהו לכך.

סעיף ג': "כשם שהוא אסור בעשיית מלאכה, כך הוא אסור לישא וליתן בסחורה ולילך ממדינה למדינה, בסחורה.

סעיף ד': אפילו דבר האבד, אסור האבל לעשות, בין הוא בין עבדיו ושפחותיו ג ובניו ובנותיו שמעשה ידיהם שלו.

סעיף ה': אסור לעשות מלאכתו ע"י אחרים (אפי' עובד כוכבים), אלא אם כן הוא דבר האבד, שדבר האבד מותר לאבל לעשות ע"י אחרים; אפילו דבר האסור במועד משום טירחא, מותר, ואפילו הוא מעשה אומן. הגה: וי"א דאם לא יוכל לעשות ע"י אחרים, והוא דבר האבד, מותר לעשות האבל בעצמו (טור בשם הרמב"ן והרא"ש וכן כתב רבינו ירוחם); ולאחר שלשה ימים הראשונים יש להקל, ואפילו תוך ג' והוא הפסד מרובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר