מאמץ חובק עולם

חברי קונגרס אמריקאים יתגייסו למאבק נגד איסור השחיטה הכשרה

"חקיקה זו תפגע בחירויות הדתיות, באופן בלתי הוגן. אנו עומדים לימין המתנגדים לחוק זה. כידידים מלאי הערכה וכבוד להולנד, אנו תקווה כי הסנאט ההולנדי יבטל את החקיקה", כך הודיעו חברי קונגרס אמריקניים לנשיא הסנאט בהולנד, לאור אישור החוק האוסר על השחיטה היהודית הכשרה בהולנד (בעולם)

יוסי וייס | כיכר השבת |
ואתא השוחט (פלאש 90)

"חקיקה זו תפגע בחירויות הדתיות אשר כה יקרות לקהילותינו. באופן בלתי הוגן, היא מכוונת אל שני מיעוטים דתיים ותחבול ביכולתם למלא אחר מצוות דתן בצורה חופשית.

"אנו עומדים לימין הקונגרס היהודי האירופי, ועידת רבני אירופה ומנהיגי הקהילות בהתנגדות נחרצת לחוק זה. כידידים מלאי הערכה וכבוד למדינת הולנד, אנו תקווה כי הסנאט ההולנדי יבטל את החקיקה" – כך הודיעו חברי קונגרס אמריקניים לנשיא הסנט בהולנד, במכתב ששיגרו חברי הקונגרס; מר אליוט א. אנגל וקית' אליסון לנשיא הסנאט בהולנד מר גודפרידוס דה גראף, בו הם מביעים את חרדתם נוכח החוק נגד השחיטה הכשרה שאושר בבית העליון בהאג.

התגייסותם של חברי הקונגרס לבלימת החוק נגד השחיטה הכשרה הנמצא כיום שני שלבים בטרם ייכנס לתוקפו בהולנד, הינה לאחר שנועדו עם נשיא 'ועידת רבני אירופה', הגאון רבי פנחס גולדשמידט שליט"א בארה"ב.

במכתבם לנשיא הסנאט מוסיפים אנגל ואליסון, כי "הולנד וארצות הברית של אמריקה הן שתי מדינות דמוקרטיות בעלות היסטוריה וערכים משותפים. אך אולי החיוניים ביותר בערכינו המשותפים הם סובלנות, חופש הביטוי וכיבוד זכויות אדם. אנו כותבים לך היום בכדי לבטא בעדינות את דאגתנו הכנה בקשר לחקיקת החוק אשר עלול, לדעתנו, להפר את הערך החשוב המשותף לשנינו של חופש הדת".

עוד כותבים אנגל ואליסון לנשיא, כי לחוק זה תהיינה השלכות ישירות על כמיליון המוסלמים ו-50,000 היהודים הגרים בהולנד. שתי הקהילות הללו עלולות לסבול מקשיים משמעותיים אם חוק זה אכן יעבור, ואנו מסכימים עם יהודים ומוסלמים הולנדיים הטוענים כי חוק כזה יפגע פגעיה ישירה בחירות הדת שלהם.

"אנו מודעים לעובדה כי יוזמי החוק סבורים שבכך ימזערו סבל מיותר אצל בעלי חיים. לעומת זאת אנו גם מסכימים עם החברה ההומאנית של ארצות הברית, ארגון זכויות בעלי החיים הגדול במדינתנו, כי ניתן להכין בעלי חיים לשחיטה לפי דרישות הטקס על ידי חלופות אנושיות".

הם גם מציינים, כי "לפי החוק התלמודי היהודי, לדוגמא, קיימים כללים מחמירים ביותר להפחתת סבל מיותר אצל בעלי חיים במנהג השחיטה הכשרה בת 3000 השנה. שחיטת חלאל ושחיטה כשרה הן שיטות הומאניות לא פחות, ואולי אף יותר, מאשר שיטות אחרות".

הגר"פ גולדשמיט עם ראשי האיחודי האירופי
ראשי ועידת רבני אירופה עם נשיא הועידה הגר"פ גולדשמיט

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר