זעם בעולם הישיבות

התקפה חסרת תקדים על מוזס: "במקום כותרות, תביא תוצאות"

בעקבות התרברבותו של סגן שר החינוך מוזס ברשימת הישגיו למען הישיבות, שיגר היום אחד ממנהלי הישיבות מכתב זועם לסגן השר מוזס, בו הוא מפרט שורת כשלים שנותרו בעינם גם כעת, ותוהה, מדוע סגן השר עוסק בעשיית כותרות במקום בטיפול בבעיות ● על החתום: "מנהל שאכפת לו שצוחקים עליו" (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |
הרב מוזס, תפסיק לצחוק עלינו (פלאש 90)

הישגים חסרי תקדים למען הישיבות, או התרברבות חסרת כיסוי למען הבוס סער? זו בדיוק השאלה הנשאלת כעת, לאור המכתב החריף וחסר התקדים, אותו שלח היום אחד ממנהלי הישיבות לסגן שר החינוך מנחם אליעזר מוזס, לאחר שזה התגאה אמש בהישגים חסרי תקדים למען עולם הישיבות.

כזכור, פרסם אמש משרד החינוך הודעה רישמית על מסקנותיה של הוועדה שהוקמה לבחינת נושא הישיבות, וטען כי בעקבות כך, בוצעו הקלות ניכרות למען הישיבות.

הועדה דנה בנושאי הליבה, כגון: היקף שעות לימוד, שנתיים נסיון, ובנושאים מינהלים בירוקרטים. ועל פי הודעת משרד החינוך ודוברי סגן השר מוזס, היא הגיעה להישגים משמעותיים וחסרי תקדים.

לאור הדברים הללו, שלח היום אחד ממנהלי הישבות בארץ, מכתב חריף הממוען לסגן השר מוזס, בו הוא תוקף אותו על "התרברבותו בהישגים כביכול", ומפרט אחת לאחת, שורה ארוכה של בעיות חמורות שנותרו, ללא שום שינוי, תוך שהוא תוהה בקול, על איזה הישגים מתפאר הרב מוזס, וממליץ לו "תתעסק בלהביא תוצאות, במקום כותרות".

את העתק המכתב העביר המנהל ל'כיכר השבת'. כאשר בשיחה עימנו, הוסיף המנהל מילים קשות ביותר כנגד סגן השר, שלדבריו "עוסק באחיזת עיניים ומוליך שולל את הציבור החרדי כולו, הכל מתוך רצון לשרת נאמנה את הפריץ, במקום את ציבור שולחיו..."

להלן נוסח המכתב המלא, המדבר בעד עצמו:

לכבוד
הרב מנחם אליעזר מוזס
סגן שר החינוך
ירושלים

הנדון: תשבחות על משרד החינוך

קראתי בעיתונות את שבחך על משרד החינוך על "שהלך לקראת המוסדות". אני קורא את הדברים ותמה, הכיצד הינך יכול לכנות את הפרטים הקטנים שבהם "ויתר" לנו משרד החינוך כ"הישגים חסרי תקדים", בעוד שישנן בעיות מהותיות וקשות, כאלו שלא ברור איך אתה כסגן שר מתעלם מהן, ולא משקיע את כל המאמצים בכדי לפתרן.

להלן רשימת דוגמאות על קצה המזלג:

1. אחד מ"הישגיך" הינו תוספת של שעה להפסקת הצהרים בכוללים. דא עקא, רוב הכוללים בארץ מתחילים את לימודיהם משעה 9 עד 13, ומשעה 16 עד 19 - סך הכל ברצף 10 שעות - עם הפסקה של 3 שעות באמצע היום. אולם מכיוון שזמן הלימודים הינו 9 שעות, הרי ששעה אחת של ההפסקה הינה כדין - ללא שום הקלות. כעת הוספת עוד שעה הפסקה, מה שאומר כי 2 שעות חוקיות ואילו השעה שלישית עדיין איננה חוקית ותעמוד בפני פסילות בביקורות... ואם כן, על מה בדיוק תרועות השמחה מצידך, אם עדיין הכולל יצטרך לשקר על שעה ביום כאילו הוא לומד.

2. התפארת, ש"מהיום המשרד יפטור כולל חדש בעיר חדשה מהדרישה הקיימת של שנתיים פעילות". אלא שמשום מה שכחת לציין, כי הדבר כבר עוגן כבר בהנחיות היועץ המשפטי לממשלה מתקופת הרב פרוש ואין בכך כל חדש!

יתירה מכך, מספר הפעמים בהן מקימים עיר חדשה הינו כמעט אפסי [למעט ויזניץ בעפולה...]. לכן, צא ובדוק, כי עד היום במודיעין עילית, אלעד ובית שמש, נאלצים עשרות ראשי כוללים לעשות קומבינות כדאי להתקיים, יען כי אין להם פתרון לדרישת ה"שנתיים פעילות". את התוצאה הזו, לא דאגת להביא להם. החידוש היחידי הינו בהכרה, כי כולל שהייתה לו ישיבה קטנה, ייחשב הדבר עבורו כשנתיים פעילות. המדובר בבדיחה על גבם של מנהלי המוסדות, כמה ראשי כוללים המחזיקים גם ישיבה קטנה אתה מכיר?!

3. הפתרון של שלוחות חדשות, הינו מעט מדי ולא פוטר כלום. אין שום סיבה הגיוניות ואין לכך תקדים בשום בית ספר במשרד החינוך, שאם מוסד פותח עוד כתובת לימודים מגבילים אותו באחוזי גידול, מלבד אם קוראים לך "חרדי". כאן נשאלת השאלה - אייהו סגן שר החינוך שלנו, המלא בהישגים...

4. הפתרון לתלמידי חו"ל נותר השפלה שלא נפתרה. הרי בבתי ספר אין כל חובה להביא אשרת שהיה לתלמיד, אא"כ שוב - המדובר בחרדי...

5. אני מכיר את התירוץ האטומטי, שמדובר בירושה שקיבלת, אבל מכאן ועד לחגיגות על ההישגים הכבירים?! קצת פרופורציה אדוני סגן השר.

לסיכום, זהו רק על קצה המזלג לגבי "ההישגים" בהם התפארת. לגבי יתר הנושאים אין בהודעה פירוט מדויק כך שקשה להתייחס לכך.

כולי תקווה, כי כעת תיקח את הנושא יותר ברצינות ותמצא פתרון אמיתי לבעיות, במקום לנפק לעיתונות כותרות ואשליות. ישנם עדיין נושאים רבים שהאגף עליו אתה אחראי, פוגע בעולם התורה.

מילא פוגעים ואתה שותק, אבל פוגעים בנו ואתה מתפאר בהישגים?! טול קורה מבין עיניך כבוד הרב מוזס.

על החתום,

מנהל שאיכפת לו שצוחקים עליו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר