מלול לרב קוק: "אתה מסית נגדי בכל הכח"

ראש העיר רחובות, רחמים מלול, נפגש עם רבנים נציגי הקהילות ברחובות והציג לפניהם את העובדות באשר להקמת היכל התרבות בעיר - כפי שנחשף בהרחבה ב'כיכר השבת'. לאחר המפגש, שיגר מכתב חריף לרב קוק, רב העיר: "אתה מפעיל נגדי את כל הכוחות כדי לעוות את דמותי בידי שליחים המוסתים על ידך" (בארץ)

ניצן ארליך | כיכר השבת |

ראש העיר רחובות, רחמים מלול, נפגש עם רבנים נציגי הקהילות ברחובות והציג לפניהם את העובדות באשר להקמת היכל התרבות בעיר - כפי שנחשף בהרחבה ב'כיכר השבת'.

הפגישה התקיימה כסדרה וראש העיר שטח את דבריו וזכה לאהדה ותמיכה גדולה. ראש העיר סיים את הישיבה ואז למקום התפרץ אחיו של הרב שמחה הכהן קוק. מלול ביקש לצאת מהישיבה ובערב שיגר מכתב חריף לרב קוק, רב העיר.

"הסתה והתרת דם בעניין בית העם", כך נפתח המכתב החריף של מלול. "כבודו מנהל נגדי מזה כחודש מערכה בעיר ומחוצה לה בעניין שיקום אולם בית העם. במערכה אתה מפעיל נגדי את כל הכוחות והמאמצים כדי לעוות את דמותי ולסלף את תדמיתי בעיני רבנים מקומיים וארציים, ע"י שיחות והחתמות וע"י הפצת פשקווילים בידי שליחים הסרים למרותו ומוסתים על ידו.

"לאמור, 'הנה קם ראש עיר אשר במעשיו רוצה להרוס את הקהילה החרדית בעיר ולהמיט שואה על בחורי ישראל ותלמידי מוסדות החינוך'.

"במערכה הזו, כב' ואחיו ראש הישיבה מפעילים נגדי את כל הבליסטראות ללא רחם! אתם מפיצים ומספרים לרבנים שליט"א ולקהל שומעיכם עובדות שקריות בניגוד לכללי ההגינות המינמליים כלפי איש, אשר מסר מוסר וימסור את נפשו למען הכלל וביחוד למען מוסדות התורה והחינוך החרדי בעיר, איש אשר לא נתן מעולם ולא יתן את ידו לחילולי שבת ח"ו מעבר לסטטוס קוו הקיים בעיר והמוסכם על כל החוגים והקהילות לבל ייפרץ חלילה".

הטענות

"במסע הרדיפה נגדי את מפיצים את הסילופים הבאים:

"במקום יוקם מתחם בית קולנוע – להד"ם! מדובר בסה"כ בשיקום של האולם שהיה קיים במשך עשרות שנים, ופעל ללא פוצה פה ומצפצף ושום נזק לא נגרם בגללו לאף חרדי בעיר.

"במקום יוקם מתחם של בתי קפה ומסעדות - להד"ם! בסה"כ מדובר במזנון שישרת את באי האולם!

"גזל שטח מביהכנ"ס - שוב סילוף! להיפך ! ביהכנ"ס עצמו ישוקם וישודרג בסכום של מיליוני שקלים.

"הנהלת ביהכנ"ס מתנגדת לבניית האולם - לא היה ולא נברא! (רצ"ב מכתב מטעם הנהלת ביהכנ"ס שאינה מתנגדת לפרוייקט)

"האולם נמצא במרחק 100 מטר מישיבת מאור התלמוד והוא יביא להרס של תלמידי הישיבה - שוב סילוף! האולם נמצא במרחק של 800 מטר! מהישיבה ופעילותו רבת השנים, וכן פעילות "בימת הנוער" אשר התקיימה שם עד לפני חודשיים מעולם לא פגעה בחינוך כזה או אחר של תלמידי הישיבה! הבעיות החינוכיות של תלמידי הישיבה, אם ישנן כאלה, אינן קשורות לא לראש העיר ולא לאולם בית העם!.

"מדוע לא סופר למרן הרה"ג עובדיה יוסף שליט"א שהאולם היה ויישאר סגור בשבתות וחגי ישראל, כפי שמופיע במפורש בתקנון בית העם?!

"מדוע כבודכם נזכר רק אחרי שיש זוכה במכרז שהתחיל עבודתו בשטח לפני כחודשיים, ולא השמעתם קול לפני כשלוש שנים, כאשר ראש העיר הקודם בו תמכתם במרץ רב, קיבל אז את ההחלטה ואף שכר את האדריכלית נירה רייכמן ע"ד מחזיק תיק הכספים דאז, נציגכם מנחם קליין?

"האם אין במערכה המתנהלת נגדי כוונות אחרות לחלוטין שאינן קשורות כלל לאולם בית העם הקיים מזה עשרות בשנים? הרי המערכה נגדי והמלחמה נגד בחירתי החלה עוד בבחירות לפני שנה וחצי! וזאת ללא קשר לאולם כזה או אחר, העדפתם אז, ואולי אתם מעדיפים גם עתה, ראש עיר חילוני, אשר הוא יעזור לישיבות ולמוסדות התורה".

מלחמת דת

"המערכה הזו עלולה לגרום בסופו של דבר למצב מאוד חמור של מלחמות דת בעיר ושבירת מרקם היחסים העדין בין דתיים לחילוניים. לידיעתכם! כבר עכשיו קיבלתי דרישות מנציגי מועצה חילוניים האומרים: אם אתה שובר סטטוס קוו לגבי בית העם, אנו נדרוש את פתיחת כל העיר בשבת! כי למטבע יש שני צדדים! ומי יודע עד אנה תביאו את המאבק הזה!

"ואם אומנם אתם דואגים לצורכי הציבור החדי/דתי בעיר, היכן אתם ומדוע לא נשמע קולכם , כאשר ציבור חילוני מפגין נגדי במועצת העיר ומול ביתי בכל שבוע ושבוע, על כך שאני מקצה קרקעות לבי"ס חרדי ולבתי כנסת ומקוואות?! שם אתם נותנים לי לעמוד לבד במערכה!!

"צר לי לומר שהמאבק הזה נגדי, רחוק מלהיות לשם שמים, ואינטרסים שונים ומשונים מעורבים בו, אחרת לא היו מופצים כ"כ הרבה סילופים והסתה של ציבור שהוא אמנם מיעוט , נגדי , דבר שגרם ל"מקורב" אפילו להציע לי לקחת מאבטח צמוד מחשש שחסידים – ליטאים שוטים יתנכלו אליי, כפי שהחלו לעשות בפשקווילים שונים וכן באתרי אינטרנט גזעניים!

"חכמים היזהרו בדבריכם! הכותב בדם ליבו – רחמים מלול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר