המאבק בבית-שמש

'הקנאים' הפגינו נגד ביה"ס, שוטרים ליוו תלמידות בוכיות

בסוף-השבוע, החלו הלימודים בבית-הספר "אורות" לבנות בבית-שמש, למרות התנגדותם של הסיקריקים ללימודיהם של בנות, בצמוד לשכונה בה הם מתגוררים. בצהריים הגיעו כ-50 אברכים קנאים וניסו למנוע יציאתן של הבנות מהמתחם. שוטרים הרחיקו את המפגינים וליוו את התלמידות, חלקן יצאו בבכיות (חרדים)

חיים שקדי | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

הקנאים בבית שמש ממשיכים במאבקם: ביום חמישי שעבר, החלו הלימודים בבית-הספר "אורות" לבנות בבית-שמש, זאת למרות התנגדות ציבור הקנאים ללימודיהם של בנות, בצמוד לשכונה בה הם מתגוררים.

הלימודים ביום חמישי החלו תחת אבטחה כבדה של המשטרה, ומאז, עוקבת המשטרה אחר ההתפתחויות במקום תוך דאגה לאבטחתם של תלמידות בית-הספר מפני המתנגדים לבית הספר.

התנגדותם של הקנאים לבית-הספר הוא בשל מיקומו בסמוך לשכונתם, ורצונם למנוע מבנות ללמוד בסמוך לשכונה. הניסיונות להביא למקום בית-ספר של בנים, נכשל, בשל הוראת משרד החינוך להשאיר את בית הספר לבנות במקום, ורבני הקנאים יצאו חוצץ נגד בית הספר הסמוך לשכונתם.

בשעות הצהריים (ראשון), הגיעו למקום כ-50 אברכים מציבור הקנאים בבית שמש, למחות ולהפגין נגד פתיחת בית-הספר תוך שהם מנסים למנוע את יציאתן של התלמידות ממתחם בית-הספר.

שוטרים שהיו ערוכים במקום, בכוחות גלויים וסמויים, הרחיקו את המפגינים וליוו את התלמידות ביציאה מבית-הספר, כאשר חלקן יצאו בבכיות בשל הפחד מהמפגינים.

בוועד ההורים של בית-הספר אומרים כי הם מעוניינים להמשיך בהידברות בכדי לפתור את המחלוקת, בשל חששם כי השקט שליווה את פתיחת שנת הלימודים עשוי להיות מופר בכל רגע. המשטרה תמשיך לאבטח את בית-הספר, מחשש לשובם של המפגינים.

chaim@kikar.net

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר